آیا مکمل ها موجب کاهش وزن می شوند؟

به گزارش مجله آزمون اول، بیش از دو سوم بزرگسالان آمریکایی دارای اضافه وزن یا چاقی هستند و بسیاری از افراد به مکمل های غذایی روی می آورند که وعده یاری به کنترل وزن را می دهند.

آیا مکمل ها موجب کاهش وزن می شوند؟

بسیاری از راهبردهای کاهش وزن به علت این که منجر به شکست شده اند، معروفیت بدی یافتند حتی داروهای کاهش وزن و چاقی مورد تایید سازمان غذا و دارو ایالات متحده (FDA) هم باعث کاهش وزن به نسبت کمی می شوند.

بسیاری از افراد برای کاهش وزن به مکمل های غذایی و درمان های جایگزین روی می آورند که برای کاهش سریع و موثر وزن به بازار عرضه می شوند. این مکمل ها وعده های امیدوارنماینده ای را مبنی بر راه چاره موفقیت آمیز ارائه می دهند که به طور معمول در خصوص لاغری یا حفظ وزن نتایج مشابه ندارند.

حدود 34 درصد از بزرگسالان گزارش کردند که از مکمل های غذایی برای یاری به کاهش وزن استفاده می نمایند. در حقیقت، از 776 مکمل غذایی معین شده در پایگاه داده داروهای FDA، حدود 40 درصد برای کاهش وزن در بازار عرضه می شوند. بسیاری از آنها به وسیله افراد مشهور تاثیرگذار تایید می شوند و مورد اعتماد مصرف نمایندگان هستند. متاسفانه، مصرف نمایندگان نمی دانند که این مکمل های غذایی به وسیله FDA از نظر ایمنی و اثربخشی مورد آزمایش قرار نگرفته اند و بیشتر آنها موثر نیستند.

در این آنالیز اصولی، محققان 20 هزار و 504 مقاله را آنالیز کردند، 1743 مقاله با متن کامل و 315 متن کامل مقاله مروری را هم آنالیز کردند. آنان به طور خاص در پی مطالعات در خصوص مکمل های غذایی و درمان های جایگزین برای کاهش وزن بودند تا شواهدی در خصوص کارایی این محصولات بیابند.

مطالعات در خصوص 14 مکمل غذایی مختلف و روش های درمانی دیگر برای کاهش وزن در این آنالیز شامل طب سوزنی، کیتوسان، کروم، اسید لینولئیک کونژوگه، افدرا یا کافئین، گارسینیا یا اسید هیدروکسی سیتریک، چای سبز و آدامس گوار بودند.

مطالعات زیادی در خصوص ارزیابی مکمل های غذایی برای کاهش وزن وجود دارد اما این آنالیز نشان می دهد که هیچ مدرک قوی و با کیفیت بالا در خصوص اثربخشی هیچ یک از محصولات موجود نیست.

جان باتسیس، دانشیار دانشگاه کارولینای شمالی آمریکا و یکی از محققان این تحقیق می گوید: آنالیز گسترده ما از پیشینه تحقیقات نشان می دهد که با وجود طیف گسترده ای از مکمل ها و گزینه های رژیم غذایی که برای ارتقاء کاهش وزن در دسترس هستند و به بازار عرضه می شوند، آزمایش های بالینی رسمی، با کیفیت بالا، از نظر روش شناختی برای حمایت از شواهد بالینی وجود ندارد.

این آنالیز نشان داد که در بسیاری از مطالعات منتشر شده، مقدار نمونه کوچک و آنالیز پیگیری کوتاه مدت است، قومیت یا سن گروه ها را در نظر نمی گیرند، دارای طرح تحقیق ضعیفی هستند و تحت تاثیر سوگیری تجاری قرار دارند که اغلب منجر به نتیجه گیری متناقض می گردد.

بت کانلون، متخصص تغذیه و علوم پزشکی با تجربه تحقیقات بالینی و دانشگاهی در زمینه مدیریت وزن می گوید: من از این نتیجه شگفت زده نمی شوم؛ تفکیک بین چگونگی تفسیر محققان از شواهد با کیفیت پایین و چگونگی تفسیر اشتباه عموم مردم بسیار مهم است اما در خصوص این آنالیز اصولی نو، با توجه به عظمت صنعت مکمل های کاهش وزن، از تماشا این تعداد مطالعات با کیفیت بالا تعجب کردم.

وی ادامه داد: من با نتیجه گیری آنان موافقم که در صورت توصیه کردن مکمل های کاهش وزن به بیماران، پزشکان باید محدودیت های تحقیق را در نظر بگیرند.

روش بهتر برای کاهش وزن

کانلون شرح می دهد، برای افرادی که در جستجوی کاهش وزن هستند، اولین درمان باید به وسیله تغییر سبک زندگی مانند تغذیه و فعالیت بدنی باشد.

وی اضافه می نماید که یک روش بهتر از مکمل های کاهش وزن، یافتن و پیروی از اطلاعات مبتنی بر شواهد، آموزش خود در خصوص کاهش وزن و جستجو برای یاری از متخصصان جهت پشتیبانی و پایداری بیشتر در ایجاد تغییر در سبک زندگی در صورت لزوم است.

کانلون اظهار کرد: پزشک در ایجاد گروه پشتیبانی از کاهش وزن که شامل متخصص تغذیه و متخصص بهداشت روان قابل استناد است، نقش مهمی دارد اما یافتن متخصصان مراقبت های بهداشتی بدون تعصب در خصوص وزن که نگرشی منفی نسبت به سایز فرد است، امری حیاتی است. در پی متخصصانی آموزش دیده در زمینه تغذیه سرشتی باشید که به شما یاری نمایند روی یک رابطه کلی سالم با غذا تمرکز کنید (تغذیه سرشتی، تغذیه برپایه این اصل که بدن هر فرد دارای خردی ذاتی و زیست شناختی است که از برترین غذاها یا الگوهای مصرف صحیح آنها آگاهی دارد).

آیا مکمل های کاهش وزن بی خطر هستند؟

باتسیس شرح می دهد که صنعت مکمل ملزم به پیروی از روش های خوب فراوری است و باید ایمنی ترکیبات نو را قبل از بازاریابی ثابت کند اما ممکن است این موارد برای اثبات ایمنی یا کارایی کافی نباشد.

وی می گوید: بر اساس آنالیز ما، چند آزمایش با کیفیت بالا و مبتنی بر کارایی برای چنین ادعاهایی وجود دارد که نشان می دهد قبل از توصیه های گسترده به دانش بیشتری احتیاج است.

کانلون ابراز کرد: مکمل ها می توانند حاوی موادی باشند که ممکن است در شرایط پزشکی زمینه ای، داروها و غذاها تداخل ایجاد نمایند بنابراین مهم است که قبل از آغاز هر گونه مکمل غذایی نو با متخصصان پزشکی آموزش دیده صحبت کنید.

گام بعدی

باتسیس گفت: اهمیت مشارکت دانشگاهی و صنعتی برای مشخص کارایی هر یک از مقوله ها و اطمینان از اینکه تحقیقات عاری از پتانسیل تعصبات تجاری هستند، بسیار لازم است. آزمایش های طولانی مدت تر و مقدار نمونه های بزرگتر هم مورد احتیاج است.

وی شرح می دهد که این آنالیز اهمیت کوشش های صورت گرفته به وسیله اداره مکمل های غذایی برای پیشرفت علم مکمل های غذایی و احتیاج به تحقیقات با کیفیت بالا را برجسته می نماید و وجود مشارکت بین محققان، سرمایه گذاران و صنعت بسیار لازم است.

کانلون اضافه کرد: دانشگاهیان دانش و نوآوری زیادی در زمینه طرح تحقیق و روش های ارزیابی دارند اما اغلب برای انجام واقعی مطالعات فاقد منابع (مانند پول و زمان) هستند، در حالی که شرکت های مکمل اغلب منابع لازم برای مطالعه را دارند اما از تخصص دانشگاهیان بهره مند نیستند.

وی می گوید: امیدوارم که نتایج این تحقیق بحث هایی در خصوص چگونگی ایجاد این پل های ارتباطی بین دانشگاه و صنعت در آینده ای نزدیک ایجاد کند.

شواهد کمی وجود دارد که مکمل های غذایی برای کاهش وزن موثر هستند و ایمنی آنها به طور گسترده به وسیله FDA آزمایش نشده است.

در Verywell Fit (وب سایتی است که اطلاعات بهداشتی و سلامتی را به وسیله متخصصان بهداشت ارائه می دهد) به علت عوارض جانبی بالقوه منفی و نگرانی های بهداشتی، استفاده از مکمل های کاهش وزن را منع می کنیم. مثل همواره توصیه می کنیم قبل از اضافه کردن هرگونه مکمل یا داروی بدون نسخه به رژیم خود، با پزشک مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

نتایج این آنالیز در مجله Obesity منتشر شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 28103

به "آیا مکمل ها موجب کاهش وزن می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مکمل ها موجب کاهش وزن می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید