اختراع موزه ای ایران برای دومین بار از یک نمایشگاه بین المللی مدال طلا گرفت

به گزارش مجله آزمون اول، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، اختراع موزه ای ایران برای دومین بار از یک نمایشگاه بین المللی مدال طلا گرفت.

اختراع موزه ای ایران برای دومین بار از یک نمایشگاه بین المللی مدال طلا گرفت

نمایشگاه اختراعات ترکیه با رقابت 260 اختراع از 20 کشور برگزار شد که گروه ایران با اختراع دستگاهی برای حفاظت از اشیای تاریخی و هوشمندسازی موزه ها از این نمایشگاه مدال طلا دریافت کرد. محمودرضا گرجی، مرجان حاجی رحیمی و سالار بصیری قبلا از نخستین دوره مسابقات بین المللی اختراعات سوئیس مدال طلا کسب کرده بودند.

گرجی که به نمایندگی از این گروه در ششمین دوره نمایشگاه بین المللی اختراعات ترکیه شرکت کرده بود، گفت: این نمایشگاه از این نظر که نخستین نمایشگاه حضوری پس از شیوع کووید 19 بود، اهمیت زیادی داشت و در آن 260 مخترع از 20 کشور دنیا شرکت کرده بودند که 10 اختراع از ایران برای شرکت در این نمایشگاه برگزیده شده بودند. از طرفی به نام نمایندگان ایران برای ما خیلی اهمیت داشت که برای یک اختراع موزه ای در ترکیه، کشوری که به صنعت گردشگری خیلی بها می دهد، مدال طلا بدست آوردیم.

او با بیان اینکه این اختراع، تنها اختراع مرتبط با موزه در این نمایشگاه بود، درباره ساخت آنکه قرار بود به صورت آزمایشی در موزه ارامنه تهران نصب شود هم توضیح داد: با توجه به تحریم ها، تمام تجهیزات مورد نیاز در ایران یافت نمی شود و ما مجبور شدیم با صرف هزینه گزاف این تجهیزات را با واسطه از کشورهای خارجی بخریم. دستگاه در حال ساخت برای اندازه های مورد نیاز موزه ارامنه است و امید داریم تا سرانجام مهر نصب و راه اندازی شود.

این مخترع همچنین از مشاوره های تخصصی دکتر مسعود تاجبخش، دستیار ویژه دبیرکل فدراسیون دنیای مخترعان که به نام رئیس کمیته داوران در این نمایشگاه حضور داشت، قدردانی کرد و اضافه نمود: از نکات قابل توجه این نمایشگاه، حضور مصطفی وارناک، وزیر صنعت و تکنولوژی ترکیه در غرفه ایران و استقبال او از اختراعات شرکت کنندگان ایرانی بود.

ششمین دوره نمایشگاه و مسابقات بین المللی اختراعات کشور ترکیه (ISIF 2021) از تاریخ 30 شهریور تا 4 مهر 1400 با حمایت فدراسیون دنیای مخترعان (IFIA)، سازمان مالکیت های فکری ملل متحد (WIPO)، دفتر ثبت بین المللی اختراعات اروپا (EPO) و زیر نظر وزارت صنعت و فناوری و دفتر ثبت اختراعات کشور ترکیه از طریق عضو دائم فدراسیون دنیای مخترعان در کشور ترکیه (ABDER) برگزار شد.

کارگاه های مالکیت فکری و تجاری سازی اختراعات از طریق استادان این حوزه را میتوان از دیگر نکات مثبت این رویداد بین المللی برشمرد.

بنابر اعلام، انتخاب و اعطای مدال و جوایز در بخش مسابقات این رویداد بین المللی به مخترعان با بررسی دقیق اختراعات آنها از طریق کمیته داوران بین المللی با تخصـص های ویژه صـورت گرفت و مرنام اعطای مدال با حضور شخصیت های علمی کشور ترکیه برگزار شد.

به گفته مخترعان شرکت کننده، برگزاری این نمایشگاه بین المللی فرصتی برای معرفی و آشنایی مخترعان ایرانی با مجامع علمی، دانشگاه ها و سازمان های مرتبط با اختراعات و مخترعان در سطح بین المللی و کسب اطلاعات از اختراعات و فناوری های روز دنیا و همچنین برای ارائه اختراعات ثبت شده مخترعان کشور در سطح بین الملل و هم عرصه ای برای ورود به بازارهای دنیای و یافتن حمایت کننده مالی برای تولید دستاوردهای علمی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 29488

به "اختراع موزه ای ایران برای دومین بار از یک نمایشگاه بین المللی مدال طلا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختراع موزه ای ایران برای دومین بار از یک نمایشگاه بین المللی مدال طلا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید