باخت خارجیها در لیگهای کشتی ایران؛ وقتی همه مثل هم هستیم!

به گزارش مجله آزمون اول، شکست کشتی گیران خارجی حاضر در لیگ های برتر ازاد و فرنگی نشان داد این روزها شرایط کشتی گیران مدعی کم و بیش شبیه به هم است و اغلب آنها از آمادگی به دور هستند.

باخت خارجیها در لیگهای کشتی ایران؛ وقتی همه مثل هم هستیم!

به گزارش خبرنگاران، هرچند دور رفت لیگ برتر کشتی آزاد بدون کشتی گیر خارجی به انجام رسید اما در دور برگشت دو تیم آزاد و فرنگی از کشتی گیران خارجی در ترکیب خود استفاده کردند.

در لیگ آزاد تیم فرش ایرانی از بکا لومتادزه قهرمانی وزن 61 کیلوگرم مسابقات دنیای 2019 نورسلطان و ایراکلی متسیتوری نفر سوم وزن 92 کیلوگرم دنیای نورسلطان در وزن 97 کیلوگرم استفاده کرد که لومتادزه در جدال با استقلال مقابل محمد رمضان پور تن به شکست 4 بر 2 داد، متسیتوری هم به سختی و با نتیجه 13 بر 10 مقابل علیرضا رکابی به پیروزی رسید.

لومتادزه در مصاف با تیم دانشگاه آزاد هم با نتیجه 3 بر 3 مقابل مهدی شیرازی به پیروزی رسید و در این کشتی متسیتوری 2 بر یک مغلوب حسین شهبازی در 97 کیلوگرم شد.

هر دو کشتی گیر گرجستانی تیم فرش ایران در مصاف با شهدای زنجان هم تن به شکست دادند. لومتادزه 19 بر 12 مغلوب کیان محمدجانلو شد و متسیتوری هم 6 بر 5 به مسعود مددی باخت تا پرونده خارجی های فرش ایران بدون اینکه بتوانند به تیم ایرانی یاری نمایند، در دور برگشت بسته گردد.

تیم صبانور هم لری ابولادزه و گلا بولکوادزه را در اختیار گرفته بود که هر دو نیز جزو عنوان داران زیر 23 سال دنیا بودند. لری ابولادزه در مصاف مهم با بازار عظیم 4-4 به میثم دلخانی در 63 کیلوگرم باخت و گلا بولکوادزه 5 بر 3 از سد پژمان پشتام در 77 کیلوگرم گذشت.

ابولادزه در مسابقه با دانشگاه آزاد 3 بر صفر مغلوب رضا مردی شد و بولکوادزه 5 بر یک از سد برومند اصلان گذشت.

به این ترتیب بولکوادزه گرجستانی تنها کشتی گیر خارجی بود که بدون شکست ایران را ترک کرد و سه خارجی دیگر نتوانستند انتظارات را برآورده نمایند.

معمولا در لیگ ایران با توجه به هزینه های دلاری استفاده از کشتی گیر، از خارجی هایی استفاده می گردد که برد صد درصدی برای تیم شان بیاورند اما اکنون کرونا شرایط یکسانی را در دنیا ایجاد نموده و همانطور که مدعیان داخلی مان در آمادگی مطلوب به سر نمی برند، تیم های خارجی نیز در همین شرایط هستند و شاید این موضوعی باشد که کمی از نگرانی ها در خصوص حضور در مسابقات گزینشی و در پی آن المپیک بکاهد.

در ماه های اخیر هیچ کشوری نتوانسته آنطور که باید و شاید تمرین کند، البته که روس ها همچون همواره خیلی دست شان را برای حریفان رو ننموده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 19677

به "باخت خارجیها در لیگهای کشتی ایران؛ وقتی همه مثل هم هستیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باخت خارجیها در لیگهای کشتی ایران؛ وقتی همه مثل هم هستیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید