بررسی روتر شیائومی AC2350: با کمی پول وای فای خانگی خود را به روز کنید

به گزارش مجله آزمون اول، روترهای در بازار شبکه ایران مهجور و بی خاطرخواه هستند. مردم بیشتر مودم روترها را دوست دارند یا پول خرید یک مودم و یک روتر جداگانه را ندارند.

بررسی روتر شیائومی AC2350: با کمی پول وای فای خانگی خود را به روز کنید

در کشورهای پیشرفته، مردم از مودم فقط برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند و برای وای فای یک روتر خوب و پرقدرت می گیرند. آن ها به روتر بیشتر از مودم اهمیت می دهند. به همین دلیل است که شرکت های سازنده تجهیزات شبکه، در سال 10 مدل روتر پرقدرت و پرچم دار معرفی می کنند و در کنارش 1 یا 2 مدل مودم روتر وارد بازار خواهند کرد.

اما در ایران همه به همان وای فای مودم وصل می شوند که غالبا ضعیف، تک باند، بدون فناوری های به روز و امکانات قابل قبول برای یک شبکه بی سیم خانگی در سال های اخیر است.

چرا باید روتر بخریم؟

ما امروز نیاز به روترهایی داریم که بتوانند دیتا را استریم کنند؛ چون دائما در حال استریم صدا و تصویر و ویدیو و بازی هستیم. فقط روترها می توانند از پس این کار برآیند و مودم ها فقط درگاهی برای اتصال روتر به اینترنت هستند.

ما نیاز به دستگاه هایی داریم که بتوانند همزمان از چندین گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ، پی سی، تلویزیون، کنسول بازی، ست آپ باکس، دوربین امنیتی، سنسورهای محیطی و پخش کننده ها پشتیبانی کند و برای هر یک، لینک با پهنای باند بالایی در نظر بگیرد. در هر خانه، همزمان چند نفر دارند در اینستاگرام، تلگرام و واتساپ پرسه می زنند و همه این ها نیاز به پردازش و استریم و پهنای باند دارند. این کارها را فقط روترها می کنند و کمتر مودمی می تواند چنین قابلیت هایی داشته باشد.

به هر حال، در ایران اصلا استقبالی از روترها نمی شود. شاید یک دلیل عمده آن، گران بودن روترهای نسل جدید و رده بالا باشد. روترهای شرکت هایی مانند ایسوس، نت گیر، دی لینک، تی پی لینک و لینک سیس دور از دسترس کاربران عادی هستند.

اما خوش بختانه، در سال های اخیر، شرکت های چینی به سوی تولید و عرضه روترهای به روز و قدرتمند ولی با قیمت های مناسب حرکت کردند. شیائومی، هواوی، آنر و چند شرکت دیگر روترهای با کیفیت خوب و امکانات مناسب ولی ارزان تولید می کنند.

برخی از این روترها وارد بازار ایران شدند. در سایت شبکه چی، چندین نوبت درباره این روترها صحبت و یک راهنمای خرید روترهای شیائومی منتشر کردیم.

یکی از این روترهای رده بالای شیائومی به نام AC2350 Mi Alot، بیش از یک سال است که وارد بازار ایران شده و یکی از رده بالاترین روترهای دو بانده نسل جدید این شرکت محسوب می شود. پیش تر، یک مقاله معرفی کوتاه روتر شیائومی AC2350 Mi Alot را منتشر کرده بودیم.

در آن زمان، قیمت این روتر 2 میلیون تومان بود ولی این روزها (بهمن 99) می توانید آن را با قیمت های بسیار پایین تر و در حدود 1 میلیون تومان تا 1.200 میلیون تومان خریداری کنید.

در یک بررسی کوتاه، می خواهیم مزایا و معایب این روتر را مرور کنیم تا دوباره به این حرف برسیم که چرا این روتر واقعا ارزش خرید دارد؛ حتی بهتر است به جای یک مودم رده بالا، این روتر را بخریم.

چه روتری داریم می خریم؟

روتر AC2350 Mi Alot خفن ترین محصول شیائومی نیست. این شرکت غول چینی چندین روتر پرچم دار به نام های AIoT Router AX3600 و Router AX1800 و Redmi AX5 دارد ولی تفاوت بزرگ روتر AC2350 Mi Alot با آن ها در نسخه استاندارد وای فای است.

روترهای گفته شده از نسل وای فای 6 هستند ولی روتر AC2350 Mi Alot به نسل وای فای 5 یا 802.11ac تعلق دارد. یعنی شما با خرید روتر AC2350 Mi Alot، محصولی کاملا به روز و نسل جدید خریداری نکردید؛ اگرچه در ایران همین روترهای دو بانده وای فای 5 به نوعی نسل جدید هستند؛ چون هنوز داریم از روترهای تک بانده سری N استفاده می کنیم.

ولی شاید بخواهید یک روتر وای فای 6 و نسل جدید بخرید و حالا که می خواهید پولی برای خرید روتری به روز بدهید؛ روتری دو نسل پیش نخرید. وای فای 6 در پوشش آنتن دهی، سرعت، مصرف باتری و برخی مشخصات جزئی دیگر بهتر از وای فای 5 است.

مشخصات اصلی روتر AC2350 Mi Alot:

پردازنده: کوالکام

حافظه رم: 128 مگابایت

حافظه فلش یا رام: 16 مگابایت

دو بانده: 2.4 و 5 گیگاهرتز

استاندارد: 802.11a/b/g/n/ac

روتری که برای بازار چین ارائه می شود با روتری که برای بازارهای بین المللی بسته بندی و عرضه شده است؛ کمی متفاوت است. در جعبه دستگاه، علاوه بر خود روتر، آداپتور برق و کابل شبکه و دفترچه راهنمای انگلیسی را می بینید.

طراحی: مینیمال و خوش ساخت

در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می شود ولی در بازارهای بین المللی بیشتر مدل مشکی رنگ را دیدیم. مانند همه روترهای ساخت شیائومی، روتر AC2350 هم طراحی مینیمال و زیبایی دارد.

باکس اصلی مستطیلی شکل است و 7 آنتن خارجی در اطراف آن چیده شده اند. در هر کناره روتر 2 آنتن و در پنل پشتی هم 3 آنتن نصب شده است. آنتن ها جداشدنی نیستند ولی می توانید در زاویه های مختلفی آن ها را تنظیم کنید. سه آنتن برای باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز و چهار آنتن برای باند رادیویی 5 گیگاهرتز اختصاص داده شده است.

کیفیت بدنه بسیار خوب است و از پلاستیک مقاوم در برابر ضربه و خط و خش ساخته شدند. وقتی روتر را در دست بگیرید؛ کیفیت بالای ساخت آن را حس خواهید کرد. تعداد زیادی شیار یا سوراخ در بالا و پایین بدنه روتر برای تهویه هوا دیده می شود. این سوراخ ها ما را امیدوار می کنند که سیستم خنک کننده روتر عالی عمل می کند و با مشکل گرم و داغ شدن بیش از حد دستگاه روبرو نمی شویم.

در پنل جلویی روتر می توانید آرم شیائومی و نام روتر AC2350 Mi Alot را به همراه چراغ های LED اینترنت و سیستم ببینید.

در پنل پشتی هم می توانید کلید ریست، سوکت آداپتور برق، چهار درگاه شبکه مشکی رنگ و زیبا و اندازه نسبتا کوچک خواهید دید. اولین درگاه شبکه از سمت چپ برای مصارف WAN و سه درگاه دیگر برای LAN است. همه درگاه ها هزار مگابیتی هستند.

بنابراین، در این روتر خبری از درگاه USB نیست که شاید بزرگ ترین ضعف آن باشد. همین طور، شیائومی هیچ گونه کلیدی برای روشن/خاموش دستگاه، باندهای رادیویی وای فای و قابلیت های دیگر در نظر نگرفته است.

مشخصات فنی: در حد پرچم دار

AIoT Router AC2350 یک روتر با قابلیت MU-MIMO است. گفتیم از نسل وای فای 5 و در رده AC2350 است. روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 450 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگابایت سرعت 1733 مگابیت به دست می دهد. قابلیت اصلی روترهای دوبانده نسل وای فای 5 همین است که روی هر دو فرکانس می توانید سرعت بالایی داشته باشید؛ به ویژه روی باند 5 گیگاهرتز که برای استریم ویدئو، بازی آنلاین و کارهای سنگین پردازشی روی اینترنت مناسب است.

اگر روتر وای فای 6 شیائومی را بخرید؛ روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 570 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت 2400 مگابیت خواهید داشت.

شیائومی برای این روتر اپلیکیشن Mi Fi-Wi را ارائه داده است. بسیاری از تنظیمات روتر را می توانید به سادگی از طریق گوشی تلفن همراه و راه دور انجام دهید.

یکی از ویژگی های اصلی روترهای شیائومی به AIoT smart antenna اجازه می دهد دستگاه های این شرکت به طور اتوماتیک به روتر و وای فای وصل شوند. از انواع پریزهای برق هوشمند بگیرید تا دوربین ها، سنسورها، لامپ ها، سوئیچ ها، کتری برق و چیزهای دیگر!

تست و ارزیابی: سرعتی فراتر از انتظار

در تست های وای فای، سرعت دانلود باند 5 گیگاهرتز حدود 470 مگابیت است. البته، در برخی تست ها این سرعت تا 640 مگابیت برای آپلود افزایش پیدا می کند که نشان می دهد پهنای باند روتر اجازه انتقال چنین دیتایی را می دهد. این سرعت ها در فاصله 15 متری روتر به دست آمده است.

در فرکانس 2.4 گیگاهرتز هم سرعت دانلود 62 مگابیت و آپلود 81 مگابیت به دست می آید که باز نسبت به سرعت متوسط این فرکانس در روترهای دیگر، سرعت بالایی است.

این تست ها نشان می دهند باید روی سرعت بالای این روتر حساب ویژه ای باز کنید. قدرت آنتن دهی روتر برای یک خانه حدود 150 متری مناسب است. به راحتی و در فاصله 30 تا 35 متری روتر هنوز می توانید سرعت بالایی روی وای فای داشته باشید.

ارزش خرید: بهترین فرصت برای ارتقای وای فای خانگی

بهترین گزینه برای اتصال به مودم های VDSL یا FTTH و استفاده از یک سرعت اینترنت بالا روی وای فای است.

با در نظر دریافت قیمت این روتر که بین 1 تا 1.200 میلیون تومان است؛ نه تنها ارزش خرید دارد؛ بلکه شما می توانید از یک فرصت طلایی برای به روزرسانی شبکه وای فای خود استفاده کنید یا نقاط کور وای فای خانه خود را پوشش دهید.

با این قیمت می توانید از شرکت های دیگر روترهایی AC1200 یا نهایتا AC1750 خریداری کنید اما اکنون یک روتر AC2350 با کیفیت ساخت خوب و کارایی بالا خریداری خواهد کرد.

اگر مودم یا اینترنت با سرعت پایینی دارید؛ باز می توانید با خرید این روتر و اتصال آن به مودم، می توانید سرعت اینترنت بیشتری برای انتقال داده داشته باشید.

شیائومی از روتر جدید وای فای 6E خود به نام AX6000 رونمایی کرد. روتر Mi Router AX6000 با قیمت 599 یوان (91 دلار) از چند روز…

به نظر می رسد مقرون به صرفه ترین روتر وای فای دو بانده ای باشد که می توان در ایران خرید. شیائومی روتر Mi AIoT Router AC2350 را آوریل امسال (2020) معرفی…

روتر های بی سیم شیائومی زیبا، نازک، خوش قیمت با عملکردی مناسب هستند؛ دقیقا مانند گوشی های موبایل این برند و ده ها گجت دیگری که عرضه کرده است….

غول های چینی نه تنها وارد بازارهای موبایل و تجهیزات همراه دیجیتالی شدند؛ بلکه چند سالی اس به طور جدی سودای ورود به بازار تجهیزات شبکه…

شرکت شیائومی در خلال معرفی اسمارت فون های پرچم دار می 10 و می 10 پرو در کشور چین، از روتر دو بانده و وای فای 6 جدید خود…

شرکت شیائومی در مراسم رونمایی از اسمارت فون های Redmi K30، روتر بی سیم دوبانده جدید خود را هم با برند ردمی معرفی کرد. معمولا، شیائومی روترهایی ارزان قیمت،…

روترهای شیائومی در حالی که ظریف، زیبا و کاربردی هستند؛ با قیمت های بسیار کمتری نسبت به روترهای برندهای دیگر عرضه می شوند. تا کنون در سایت شبکه چی،…

روترهای شیائومی کوچک، جمع وجور، ارزان قیمت، مملو از امکانات و قابلیت ها و کاربردی هستند. در گذشته، چندین روتر این شرکت از جمله Mi Wireless Router 3 ،ZMI MF855 ،Mi…

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: شبکه چی
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 21327

به "بررسی روتر شیائومی AC2350: با کمی پول وای فای خانگی خود را به روز کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی روتر شیائومی AC2350: با کمی پول وای فای خانگی خود را به روز کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید