تجهیزات صوتی و تصویری سالن کنفرانس؛ تکمیل کننده مجموعه مدیریت سالن کنفرانس

به گزارش مجله آزمون اول، تجهیزات سالن کنفرانس تکمیل کننده مجموعه سالن کنفرانس است. سالن کنفرانس یک بخش اصلی در هر سازمان، اداره، شرکت، و به خصوص دانشگاه ها است. ابتدا سالن کنفرانس را با متریال های مدرن طراحی می کنند. سپس برای مجهز کردن آن از انواع سیستم های صوت و تصویر استفاده می شود. سیستم های صوت و تصویر در سالن کنفرانس با نام تجهیزات سالن کنفرانس شناخته می شوند.

تجهیزات صوتی و تصویری سالن کنفرانس؛ تکمیل کننده مجموعه مدیریت سالن کنفرانس

با استفاده از تجهیزات سالن کنفرانس می توانید تمام جلسات را به راحتی کنترل و مدیریت کنید. رئیس جلسه کنترل صوت و تصویر در هنگام برگزاری جلسه را بر عهده دارد. از طرف دیگر اپراتور در اتاق فرمان هم به مدیریت بهتر کمک می کند.

برای تجهیز سالن های کنفرانس ابتدا باید اصول ساخت و طراحی زیربنا رعایت شود. در نهایت افراد متخصص به راحتی می توانند هر نوع سیستم را در سالن اجرا کنند. این افراد با بهترین و بروزترین تجهیزات سالن کنفرانس آشنایی دارند.

این تجهیزات از بخش های مختلف تشکیل شده است که در ادامه توضیح داده می شود.

امکانات و تجهیزات سیستم کنفرانس https://taninsima.com/سیستم-کنفرانس/ برای هوشمند سازی سالن در هنگام برگزاری کنفرانس ها نصب می شوند. این تجهیزات کمک می کنند جلسات مهم بدون هیچ گونه خطایی برگزار شوند. این امر زمانی محقق می شود که از تجهیزات مدرن و باکیفیت استفاده شود.

تجهیزات اتاق کنفرانس در سال های اخیر پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته اند. در دنیای امروز فناوری ارتباطات بسیار پیشرفت کرده است.

با پیشرفت تکنولوژی های روز در زمینه صوت و تصویر سازمان ها نسبت به گذشته خدمات بیشتری را ارائه می دهند. طراحی و نصب یک سیستم صوت و تصویر پیشرفته برای یک سالن کنفرانس امری مهم محسوب می شود. می توانید برای مجهز کردن سالن کنفرانس از شرکت هایی که دارای تخصص و دانش هستند کمک بگیرید.

سیستم صوت در تجهیزات سالن کنفرانس

سیستم صوت در تجهیزات سالن کنفرانس از بخش های مختلفی تشکیل می شود، شامل:

میکروفون: اولین بخشی که از سیستم صوت به فکر هر فرد می رسد بخش میکروفون و تنظیم صوت است. به عبارت دیگر مهم ترین بخش سیستم صوت به تعداد می آید. کیفیت کنسول ها ارتباط مستقیمی با صدای خروجی دارد. میکروفون های رومیزی بهترین نوع هستند. البته اپراتور یا رئیس جلسه میکروفون اعضای شرکت کننده در جلسه را کنترل می کنند.

میکروفون ها در طرح های مختلفی مانند بی سیم، با سیم، میکروفون یقه ای و … تولید شده اند.

با توجه به طراحی سالن می توانید طرح مورد نظر را انتخاب کنید. میکروفون های یقه ای و بی سیم برای افرادی که به میکروفون های اصلی دسترسی ندارند استفاده می شود. این بخش امکانات پیشرفته ای مانند رای گیری، حضور و غیاب و … را هم انجام می دهد.

آمپلی فایر: یک دستگاه تقویت کننده صدا است که برای بالا بردن کیفیت صدا استفاده می شود. دارای دو مدار الکتریکی برای دریافت سیگنال صوت (pre Amp) و تقویت صوت (power Amp) است.

بلندگو: بلندگو ها جزو تجهیزات سالن کنفرانس هستند که صدای گوینده را پخش می کند. کیفیت پخش صدا در سالن تا حدود زیادی به بلندگو وابسته است.

میکسر: دستگاهی الکترونیکی است که سیگنال های صدا را منظم می کند. امکانات جانبی دیگری هم در کنار میکسر وجود دارد. انواع افکت ها، تعیین حجم و اندازه صدا، کنترل ورودی های مختلف و … از دیگر امکانات این دستگاه است.

سیستم تصویر در تجهیزات سالن کنفرانس

سیستم تصویر هم در بخش تجهیزات سالن کنفرانس از قسمت های مختلفی تشکیل شده است، از جمله:

دوربین

این بخش هم جزو مهم ترین بخش از تجهیزات سالن کنفرانس است. تصویربرداری از جلسه و همچنین نمایش تصویر سخنران بر روی صفحه نمایش به عهده دوربین است.

نوع پیشرفته سیستم تصویربرداری Auto Track نام دارد. در این سیستم دوربین به صورت اتوماتیک به طرف شخصی که شروع به سخنرانی کرده است می چرخد. تعداد دوربین ها به متراژ سالن، تعداد حضار و سخنران ها بستگی دارد.

نمایشگر

یکی از اجزاء اصلی تصویربرداری است. علاوه بر نمایش تصویر سخنران، اطلاعات و داده های تکمیلی را می توانید بر روی صفحه نمایش نشان دهید. ابعاد مانیتور و وضوح تصویر می تواند کیفیت سخنرانی را بالا ببرد. شرکت طنین سیمای پاژ در ایران، اخیرا اقدام به تولید نمایشگر های حرفه ای برای چیدمان اتاق جلسه کرده است. این مجموعه، موسسات و سازمان های دولتی و خصوصی بسکمک را تجهیز کرده است.

مانیتورها بر روی دیوار یا در قسمت زیر میز نصب می شوند. در این صورت به لیفت (بالابر) مانیتور نیاز دارید. لیفت مانیتور را از درون میز به سطح هدایت می کند.

ویدئو پروژکتور

در کنار نمایشگر از پروژکتور هم استفاده می شود. می توانید تصاویر را در ابعاد بزرگتری نشان دهید. ویدئو پروژکتور های مدرن نیازی به خاموش کردن سیستم نور ندارد.

کیفیت بسیار بالای این پروژکتور ها تصاویر را کاملا واضح بر روی صفحه نمایش نشان می دهد. می توانید پرده مخصوص را به صورت اتوماتیک یا به وسیله یک کنترل بالا و پایین (باز و بسته کردن) ببرید. پرده پروژکتور هم در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می شود.

VSP (پنل رومیزی)

گاهی اوقات سخنران می خواهد از داخل pc یا موبایل داده هایی را به دیگر اعضا نشان دهد. به عبارت دیگر می خواهد داده هایی را در حین سخنرانی با دیگر اعضا به اشتراک بگذارد. با استفاده از این پنل VSP می توانید دستگاه مورد نظر را متصل کرده و اطلاعات را به نمایش بگذارید.

این پنل ها دارای پورت های LAN، HDMI، AV، USD و … می باشد.

سیستم کنترل مرکزی در تجهیزات سالن کنفرانس

این بخش مربوط به کنترل تجهیزات سالن کنفرانس است. به عبارت دیگر بین تمام قسمت ها هماهنگی ایجاد می کند. کنترل بی نقص در این مکان باعث می شود که جلسه بدون کوچکترین مشکل برگزار شود.

کنترل این بخش در زمان برگزاری جلسات مختلف به دست رئیس جلسه یا اپراتور انجام می شود. اپراتور هم کنترل تمام تجهیزات سالن کنفرانس را در اتاق فرمان به عهده دارد.

اپراتور کار های مختلفی را در اتاق فرمان انجام می دهد، از جمله:

  • کنترل تجهیزات صدا تصویر
  • نمایشگر ها (LED)
  • ویدئو پروژکتور ها
  • کنترل پرده ویدئو پروژکتور و پرده نمایش
  • کنترل سیستم روشنایی سالن کنفرانس
  • کنترل سیستم تهویه، گرمایش و سرمایش

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 28513

به "تجهیزات صوتی و تصویری سالن کنفرانس؛ تکمیل کننده مجموعه مدیریت سالن کنفرانس" امتیاز دهید

1 کاربر به "تجهیزات صوتی و تصویری سالن کنفرانس؛ تکمیل کننده مجموعه مدیریت سالن کنفرانس" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیزات صوتی و تصویری سالن کنفرانس؛ تکمیل کننده مجموعه مدیریت سالن کنفرانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید