تصاویری جالب از مجسمه باستانی ابوالهول مصری!

به گزارش مجله آزمون اول، مجسمه ابوالهول که نزدیک هرم های سه گانه در شهر قاهره واقع شده است یکی از بنا های شگفت انگیز و رمزآلود از دنیای باستان است.

تصاویری جالب از مجسمه باستانی ابوالهول مصری!

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

این مجسمه سری به شکل انسان و بدنی به شکل شیر دارد و تا قرن ها زیر شن و ماسه مدفون بوده است.

درطی قرن ها به تدریج با یافت نشانه هایی از وجود یک مجسمه بزرگ زیر شن و ماسه، ابوالهول به وسیله بومی ها و درسال های بعد به وسیله باستان شناسان از زیر شن و ماسه خارج شده است.

مجسمه ابوالهول یکی از جاذبه های گردشگری فوق العاده جذاب برای علاقه مندان به سفر به کشور مصر است، هرچند که هنوز معمای علت ساخت و زمان پیکرتراشی آن کاملاً برای محققان مشخص نیست.

کارشناسان تخمین می زنند که زمان احتمالی ساخت مجسمه ابوالهول حدود 4500 سال پیش بوده است.

در طول قرن ها عکاسان و باستان شناسان تصاویر فوق العاده ای از این مجسمه شگفت انگیز به ثبت رسانده اند که نشان دهنده اثرهای مخرب آب و هوا و دگرگونی های اقلیمی بر پیکره مجسمه است.

قدیمی ترین تصاویر ثبت شده از مجسمه ابوالهول متعلق به 200 سال پیش است که هنوز بخشی از بدنه آن زیر شن و ماسه مدفون بوده است.

درخلال جنگ جهانی دوم، درسال 1942 برای جلوگیری از آسیب دیدن ابوالهول در اثر بمباران های هوایی، دانشمندان از سطح زمین تا صورت مجسمه را با کیسه های شن پوشاندند.

در طول سال ها بسیاری از رویداد های هنری و ورزشی در محل هرم های سه گانه و ابوالهول برگزار شده که علاقه مندان فراوانی را به کشور مصر کشانده است.

از زمان شروع فصل حفاری ها از اوایل قرن بیستم تا به امروز تلاش های فراوانی برای بازسازی و جلوگیری از تخریب مجسمه ابوالهول اجرا شده است.

حتی برخی از دانشمندان توصیه کرده اند تا برای محافظت از مجسمه دوباره کل اثر زیر شن و ماسه مدفون شود تا از فرسایش در امان بماند.

عامل هایی، چون آلودگی هوا، زلزله، بازدید همه روزه صد ها گردشگر، پرواز هواپیما ها و دگرگونی های آب و هوایی همگی در تخریب این مجسمه منحصربه فرد اثر گذار هستند.

بیشتر بخوانید: مقبره مخفی مشهورترین ملکه مصری کشف شد گروهی از دانشمندان در طول سال ها با مطالعه دقیق مجسمه به انجام شبیه سازی چهره اصلی آن پرداخته و اعلام کرده اند که مجسمه درسال های اولیه ساخت خود رنگی بوده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: گردشبان
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 21231

به "تصاویری جالب از مجسمه باستانی ابوالهول مصری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری جالب از مجسمه باستانی ابوالهول مصری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید