جزئیات ملاقات اصلاح طلبان با رئیس دولت اصلاحات

به گزارش مجله آزمون اول، تهران (پانا) - یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید نمود ملاقات با رئیس دولت اصلاحات در حد دید و بازدید عید بود و مسائل انتخاباتی در آن مطرح نشد.

جزئیات ملاقات اصلاح طلبان با رئیس دولت اصلاحات

به گزارش برنا، حسن رسولی، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره کاندیداتوری علی لاریجانی در 1400 و احتمال حضور او در اردوگاه اصلاح طلبی گفت: من احتمال کاندیداتوری لاریجانی را دور از انتظار نمی دانم اما اینکه او کاندیدا مورد حمایت جبهه اصلاحات ایران باشد را به استناد آیین نامه این جبهه که به تایید اکثریت اعضای جبهه اهم از حقیقی و حقوقی رسیده است، منتفی می دانم.

او اضافه کرد: براساس منشوری که سند اصلی همگرایی تیم احزاب اصلاح طلب است به دلایل مختلف در انتخابات دور سیزدهم، این جبهه تنها از کاندیدا اصلاح طلب حمایت و پشتیبانی خواهد نمود. در مجموع مراحل سازماندهی و استقرار به انتها رسیده و در شرف ورود به مشخص شاخص ها و سایر مراحل عملیاتی برای انتخابات پیش رو هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: بر حسب تجارب ادوار گذشته مسلما دغدغه اصلاح طلبان از عبور نامزدهای مورد قبول آنها از فیلتر شورای نگهبان در مقایسه با جریان اصولگرا کما فی السابق جدی تر است اما اینکه ما در انتخابات آینده، اصلا داوطلب اصلاح طلب نداشته باشیم منتفی است چون جنس انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس، متفاوت است و همیشه نظام جمهوری اسلامی بر مساله مشارکت حساس بوده است.

او ادامه داد: طرح این گزاره که در انتخابات پیش رو مساله اهم مشارکت مردم و انتخاب فرد اصلح است تاکیدی از سوی رهبری است بر تکرار راهبرد چهل و چند سال اخیر، از این رو من پیش بینی می کنم هر چند دشوارتر از جریان رقیب خواهد بود اما اصلاح طلبان در صحنه انتخابات ریاست جمهوری آینده دارای نامزدهای انتخاباتی مورد تایید شورای نگهبان هستند.

رسولی در رابطه با کاندیداتوری عارف برای انتخابات و پیش بینی میزان اقبال مردم به او اضافه کرد: امروز عارف هم در کنار نامزدهایی که خودشان را گرم می نمایند یکی از کاندیداهای بالقوه جریان اصلاحات است اما اینکه در نهایت در صحنه های انتهای رقابت های انتخاباتیَ، چه چهره هایی حضور دارند این مساله به زمان و سپری شدن مراحل پیش رو، احتیاج دارد.

او ادامه داد: نتایج بدست آمده از انتخابات مجلس یازدهم در اسفند 98 که پس از چهار دهه از انقلاب با افت 20 درصدی نرخ مشارکت روبرو شد معنا، پیغام سیاسی و انتخاباتی مهمی را مخابره کرد به این معنا که وجدان عمومی جامعه متاثر از مسائل معیشتی و تحریم و ناکارآمدی هایی است که ملاحضه می گردد. مردم از فرایند اداره امور کشور به سبک فعلی رضایت چندانی ندارند چنانکه اگر راضی بودند شاهد نرخ مشارکت متوسط 62 درصدی بودیم.

رسولی اعلام نمود: باید ببینیم طی مدت محدود به جامانده تا زمان انتخابات تحول چشم آفرینی در عرصه سیاسی ایران رخ می دهد یا نه. اگر وضع همین باشد یا ضریب نارضایتی افکار عمومی افزایش پیدا نموده باشد باید منتظر پایین تر آمدن نرخ مشارکت باشیم. بنابراین سهم و نقش داوطلبین انتخابات صرف نظر از وابستگی جریانی و سیاسی آنها در کاهش و افزایش مشارکت به عنوان متغیری مطلق ایفای نقش نمی کند. بنا بر سنوات گذشته هر چه تعداد رای دهندگان بیشتر باشد احتمال پیروزی اصلاح طلبان بیشتر است.

او در رابطه با ملاقاتهای انتخاباتی عارف گفت: ملاقاتهای عارف مثل سایر چهره های سیاسی امری متداول و معروف است.

رسولی با اشاره به خبری که روزهای گذشته مبنی بر ملاقات اصلاح طلبان با رئیس دولت اصلاحات مخابره شد، گفت: روز یکشنبه عده محدودی در دفتر رئیس دولت اصلاحات بودند که ملاقاتی در حد دید و بازدید عید بود و مسائل انتخاباتی در آن مطرح نشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 23622

به "جزئیات ملاقات اصلاح طلبان با رئیس دولت اصلاحات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات ملاقات اصلاح طلبان با رئیس دولت اصلاحات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید