خبرنگاران ظریف به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ داد

به گزارش مجله آزمون اول، تهران - خبرنگاران- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور رییس دستگاه دیپلماسی کشور در کمیسیون متبوع خود و پاسخهای وی به یازده سوال نمایندگان خبر داد.

خبرنگاران ظریف به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ داد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگاران، ابوالفضل عمویی سه شنبه شب و در گفت و گو با خبرنگاران درباره حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه امروز چهارده سوال از وزیر امور خارجه طرح شده بود که دو سوال به دلیل عدم حضور سوال کنندگان، مطرح نشد. یک سوال هم قبل از طرح پس گرفته شد و رییس دستگاه دیپلماسی کشور در یک فرصت دو ساعته به یازده سوال پاسخ داد.

وی شرح داد: یک نفر از نمایندگان در جلسه از پاسخ دکتر ظریف قانع شد و پنج نماینده سوال کننده نیز قانع شدن از پاسخ وزیر امور خارجه را به بررسی پاسخ مکتوب وی و برگزاری جلسات کارشناسی موکول کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشور ادامه داد: پنج نماینده نیز از پاسخهای ظریف قانع نشدند و خواستار طرح سوال از وزیر امور خارجه در صحن علنی شدند. اما درباره ملی یا محلی بودن این سوالات در جلسه آینده کمیسیون رای گیری خواهد شد.

عمویی با بیان اینکه عمده محور سوالات طرح شده در جلسه امروز اقدامات وزارت امور خارجه در پیگیری دیپلماسی اقتصادی و توسعه فعالیت و تجارت در مرزها با همسایگان بود، یادآور شد: آخرین پیگیری های وزارت امور خارجه در موضوع چهار دیپلمات مفقودالاثر ایرانی از جمله حاج احمد متوسلیان هم محور دو مورد از سوالات بود.

وی گفت: وزیر امور خارجه در این جلسه شرحاتی از اقدامات دستگاه دیپلماسی در موضوع مناقشه قره باغ و پیگیری طرح جمهوری اسلامی در این باره هم ارائه داد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 17627

به "خبرنگاران ظریف به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظریف به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید