راحت ترین روش تعمیر پوسته شدن در کابینت لمینت

به گزارش مجله آزمون اول، کابینت های لمینت گران قیمت هستند اما جلوه زیبایی به آشپزخانه می بخشند. گرچه این کابینت ها بادوام هستند اما با گذشت زمان پوسته پوسته داده یا ترک برمی دارند. بسته به میزان آسیب می توانید یا لمینت فعلی را تعمیر کرده یا با نصب روکش جدید آن را بهبود دهید. به طور کلی، در صورت وجود ترک، باید کل صفحه تعویض شود. با این حال اگر فقط پوسته داده می توانید با چسب آن را رفع کنید.

راحت ترین روش تعمیر پوسته شدن در کابینت لمینت

اگر می خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می تونید در قدم اول می توانید هزینه تعمیر کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت ساز در تهران باشید می توانید درخواست تعمیر کابینت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر دریافت همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

پوسته دادن

گوشه سنباده را روی لمینت نگه داشته و به آرامی بکشید. در این صورت خرده های اضافی چوب ریخته و چسب جدید راحت تر می چسبد.

بین لایه زیرین و لمینت مقدار کمی چسب ضدآب بگذارید. لمینت را روی چسب فشار دهید و روی آن نوارچسب سنگین بزنید. چسب را دورتادور در بچسبانید و در صورت نیاز می توانید آن را دولایه کنید تا چسب به خورد لمینت برود. در صورت داشتن گیره می توانید از آن هم استفاده کنید اما اگر ندارید لازم نیست خرید کنید. فقط کافی است آن را روی در ببندید، تا لمینت را نگه داشته و آن را سفت کند.

پس از خشک شدن چسب نوار یا گیره را بردارید و با کاردک چسب اضافی را پاک کنید.

پوسته و ترک

پیچ لولا و قسمت های دیگر را باز کرده و در را از جای خود بردارید و روی میز کار قرار دهید. با حلال چسب روکش لمینت را بردارید و مراقب باشید فضا تهویه داشته باشید چون این ماده اشتعال زا است. دستکش پوشیده و حلال را از گوشه اسپری کنید و همزمان با کاردک لمینت را از روی کابینت بردارید. در صورت نیاز از حلال بیشتر استفاده کنید. مراقب تکه های شکسته باشید چون تیز هستند. تمام قسمت آسیب دیده را بردارید.

کل قسمت را اندازه بگیرید و به همان اندازه لمینت برش دهید، اگر سطح صاف است مقدار بیشتری برش دهید. مثلا اگر آن قسمت 40 در 20 است، باید 45 تا 25 در نظر بگیرید. اما اگر در قالب دارد، باید دقیقا همان اندازه برش بخورد تا جا بگیرد.

تکه جدید را صیقل داده و با دستمال پاک کنید. بگذارید در هوای آزاد خشک شود و سپس آن را روی تکه قبلی قرار دهید. مراقب باشید کاملا در جای خود قرار بگیرد و سپس با دست فشار دهید. به همین ترتیب تلاش کنید تا آن تکه در جای خود نصب شود. اگر لمینت استاندارد نصب می کنید، پشت لمینت سیمان مخصوص بچسبانید تا در جای خود بچسبد، یک لایه نازک کافی خواهد بود. سپس روی آن غلتک بزنید و منتظر شوید تا خشک شود.

دورتادور آن را صیقل بزنید تا لبه های برش یافته صاف شوند. بعد با دستمال تمیز کنید.

کمی ژل پترولیوم را به دریل مالیده و در قسمت مخصوص اتصالات لوله در آن حفره ایجاد کنید تا به لولا وصل شده و بسته شود.

ابزار لازم

  • سنباده
  • چسب ضدآب
  • نوارچسب
  • کاردک
  • پیچ گوشتی یا دریل
  • اسپری حلال چسب اشتعال زا
  • متر
  • لمینت چسبی یا معمولی
  • سیمان مخصوص (اختکمک)

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16630

به "راحت ترین روش تعمیر پوسته شدن در کابینت لمینت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راحت ترین روش تعمیر پوسته شدن در کابینت لمینت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید