روز عجیب لیگ برتر به سود سپاهان یا پرسپولیس؟

به گزارش مجله آزمون اول، هفته بیست و ششم لیگ برتر ایران در حالی پیگیری می گردد که 11 تیم نخست، شانس این را دارند که سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب نمایند و باتوجه به این موضوع، این هفته از فوتبال ایران حساسیت بسیار بیشتری خواهد داشت. اما محتمل است نتایج امروز، کورس سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کوچکتر نمایند و در چهار هفته پایانی تیم های کمتری در دور رقابت قرار گیرند.

روز عجیب لیگ برتر به سود سپاهان یا پرسپولیس؟

نکته جالب اینکه امروز 8 تیم بالای جدول در چهار ملاقات حساس و سرنوشت ساز به مصاف هم خواهند رفت و همین چهار می تواند تا حد زیادی تکلیف را روشن کند. ممکن است پرسپولیس اختلاف با صدر را به 5 امتیاز افزایش دهد یا سپاهان صدر را پس بگیرد؛ محتمل است صندلی سومی استقلال به خاطر بیفتد یا این تیم با کسب پیروزی، صندلیش را تثبیت کند؛ گل گهر و آلومینیوم ملاقاتی شش امتیازی خواهند داشت و تیم بازنده به نوعی باید با رتبه چهارمی وداع کند و در آخر پیکان فرصتی ویژه دارد تا پس از پیروزی مقابل نساجی و بازگشت سه امتیازی بازی با سایپا، شگفتی را کامل کند و به جمع شش تیم بالای جدول برسد.

استقلال - تراکتور؛ 19:30 در استادیوم آزادی

این بازی که از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد، شاید مجذوب کننده ترین ملاقات امشب باشد. تراکتور با فیروز کریمی سرمربی سابق استقلال پای به میدان می گذارد و باتوجه به شرایط جدول اگر در این بازی شکست بخورد، ممکن است تا رتبه نهم پایین برود. از آن طرف استقلال در صورت پیروزی 47 امتیازی خواهد شد و می تواند نیم نگاهی به دو تیم بالای جدول یعنی پرسپولیس و سپاهان هم داشته باشد. نتیجه مساوی برای استقلال و حفظ صندلی سومی قابل توجه است اما برای تراکتور تفاوتی با شکست نخواهد داشت.

نکته دیگر این که گرفتن سهمیه آسیایی برای پرسپولیس و سپاهان قطعی شده و حالا دو سهمیه دیگر به جای مانده که اگر اتفاق خاصی نیفتد، یکی بلیت ACL 2020 را هم باید به نام استقلال نوشت. تیم های دیگر باید امیدوار باشند که یا خودشان قهرمان جام حذفی شوند یا یکی از این سه تیم تا با قرارگیری در رتبه چهارم، سهمیه بگیرند.

پیکان - سپاهان؛ 19:50 در استادیوم شهر قدس

سپاهان پس از لغزشی که در فولاد آره نا داشت، ماشین سازی را با دشواری شکست داد و حالا باید پیکان را ببرد و منتظر توقف پرسپولیس در اهواز باشد. پیروزی سپاهان در این بازی اختلاف 8 امتیازی با استقلال، حفظ صندلی دومی را تضمین خواهد نمود اما هر نتیجه ای به جز این، قهرمانی را دور از دسترس خواهد نمود چرا که پرسپولیس در هفته های پیش رو سه بازی خانگی و یک ملاقات با ماشین سازی خواهد داشت. این بازی از شبکه شما پخش می گردد.

گل گهر - آلومینیوم؛ استادیوم امام علی سیرجان

مساوی در این بازی به ضرر هر دو تیم خواهد بود و پیکان، فولاد، تراکتور و پدیده را در موقعیت سبقت قرار می دهد. آلومینیوم 2 امتیاز بیشتر از گل گهر دارد و در صورت غلبه بر این تیم، با آرامش بیشتری به مصاف پرسپولیس می رود؛ خصوصا این که محتمل است تراکتور و پیکان هم مقابل استقلال و سپاهان امتیاز از دست بدهند. اما پیروزی گل گهر معادلات را عوض و این تیم را به قرارگیری در رتبه چهارم امیدوار می نماید. این بازی از شبکه ورزش پخش خواهد شد.

فولاد - پرسپولیس؛ 21:10 در استادیوم فولاد آ رنا

آخرین بازی امشب حساسیت بسیاری زیادی دارد چرا که هم در صدرنشینی و هم سهمیه آسیایی تاثیرگذار خواهد بود. پیروزی پرسپولیس باعث می گردد تا این تیم برای ششمین سال متوالی صندلی دومی خود را تضمین کند و صدرنشینی را هم فعلا به نام پرسپولیس بزند. ایده آل برای قرمزها این است که پیکان از سپاهان امتیاز بگیرد که در این صورت پرسپولیس با یک پیروزی گامی عظیم برای قهرمانی برمی دارد. از آن سو فولاد با رجحان مقابل پرسپولیس 38 امتیازی می گردد و هیچ بعید نیست که به رتبه چهارم برسد. نتیجه مساوی برای فولاد کمتر از باخت نخواهد بود و پرسپولیس را هم از صدر پایین خواهد کشید؛ بنابراین پیش به سوی یک نمایش هجومی برای برد.

منبع: ورزش سه

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 27044

به "روز عجیب لیگ برتر به سود سپاهان یا پرسپولیس؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز عجیب لیگ برتر به سود سپاهان یا پرسپولیس؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید