فرایند استیضاح ترامپ باعث آشفتگی در کابینه آمریکا شده است

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران، گروه بین الملل: سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیرا مقاله ای با عنوان روابط پرتنش ترامپ، نشان از آشوب داخلی دارد منتشر نموده که نویسنده آن معتقد است روابط پرتنش ترامپ با اعضاء کابینه نشان از آشفتگی داخلی داشته و فرایند استیضاح باعث آشفتگی اعضاء کابینه شده است.

فرایند استیضاح ترامپ باعث آشفتگی در کابینه آمریکا شده است

متن کامل مقاله در ادامه آمده است.

واقعیت این است که با پیگیری فرایند استیضاح روابط ترامپ با مقامات کابینه و نزدیکان وی تحت فشار قرار می گیرد. مایک پمپئو همیشه یکی از مشاوران معتبر در دولت ترامپ بوده است. مردی که همیشه به دنبال پیروی از موضع رئیس جمهور بوده و در ماه سپتامبر خاتمه از رقیب داخلی خود یعنی مشاور سابق امنیت ملی جان بولتون پیشی گرفت.

جاه طلبی های ریاست جمهوری پمپئو برای سال 2024 مدتهاست که به عنوان رازی آشکار در واشنگتن مطرح شده است. سوالی که اکنون در ذهن پومپئو به وجود آمده این است: آیا او باید به عنوان وزیر امور خارجه باقی بماند و امیدوار باشد که بتواند در دوره دوم احتمالی (اما نامشخص) ریاست جمهوری ترامپ دوباره وزیر امور خارجه شود یا باید قوه مجریه را ترک کند و برای کسب کرسی مجلس سنا در ایالت کانزاس کاندیدا شود؟ آیا کاپیتان کشتی سیاست خارجی آمریکا از این کشتی پیاده می شود و همانگونه که تشکیلات حزب جمهور خواه از وی خواسته است، برای انتخابات سنا و کسب کرسی ایالت کانزاس (ایالتی که پمپئو اهل آن است) تلاش خواهد کرد؟ هنوز مشخص نیست.

در واقع استیضاح ترامپ باعث سردرگمی فردی مانند مایک پمپئو شده است. اخیرا چند رسانه از نارضایتی و کاهش روحیه پمپئو خبر داده اند و وی در ماه های آینده مجبور است تاس ها را برای انتخاب نهایی پرتاب کند.

باید گفت اکثر افرادی که آغاز تحقیقات استیضاح ترامپ در مجلس را تایید نموده اند یا دیپلمات یا مأمورین خارجی دولت بوده اند. اما کسانی که مخالف استیضاح وی هستند اکثرا از اعضای دولت بوده و در حال حاضر آشفته هستند و دنبال فرصت های سیاسی مناسب می گردند زیرا موقعیت خود را در خطر می بینند.

این هفته واشنگتن پست گزارش داد که در پی انتشار رونوشت ترامپ - زلنسکی توسط کاخ سفید رئیس جمهور از دادستان کل ویلیام بار خواست تا کنفرانس مطبوعاتی عمومی برگزار کند. در آنجا، بار با صراحت گفت که ترامپ مرتکب جرمی در رابطه با تماس تلفنی نشده است. وزارت دادگستری نیز بیانیه ای صادر کرد که می گوید دلیلی برای انجام اقدامات بیشتر در رابطه با ادعای رفتار مجرمانه رئیس جمهور جهت مصاحبه با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین وجود ندارد. به هر حال دولت ماجرا را انکار می کند.

گفته می شود روابط ویلیام بار با رئیس جمهور آرام است، درست خلاف دادستان سابق که به نظر رئیس جمهور به اندازه کافی نتوانسته بود از وی دفاع کند. جف سشنز دادستان سابق ثابت می کند که زندگی سیاسی پس از ترامپ نیز وجود دارد. سشنز هنگامی که نامزدی خود را برای کرسی قدیمی خود در سنای آلاباما گفت، گفت: وقتی من کابینه رئیس جمهور ترامپ را ترک کردم، آیا کتابی نوشتم و همه جزییات را شرح دادم؟ نه. آیا من به CNN رفتم و به رئیس جمهور حمله کردم؟ نه. آیا من سخنانی علیه رئیس جمهورگفته ام؟ خیر.

سنشز یکی از افرادی بود که به علت درگیر بودن در تحقیقات مولر اخراج شد. وی در استعفانامه اش خطاب به ترامپ نوشته بود: جناب رئیس جمهور، بنا به درخواست شما استعفایم را تقدیم می دارم.

در واقع رئیس جمهور آمریکا منتقد این بود که جف سشنز خود را از تحقیقات درباره تبانی ادعایی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه کنار کشیده بود.

باید گفت فردی که در طی دوره اول ریاست جمهوری ترامپ تاکنون کاملاً ساکت بوده، معاون رئیس جمهور مایک پنس- سرباز وفادار وی - می باشد. دفتر پنس تاکنون از دادن اطلاعات به مجلس نمایندگان امتناع ورزیده و مشخص است که زلنسکی در مورد تعلیق کمک در ماه سپتامبر با پنس صحبت نموده است. تاکنون مایک پنس از اقدامات رئیس جمهور دفاع نموده اما اینکه آیا معاون رئیس جمهور با مطرح شدن استیضاح ترامپ همچنان به سکوت خود ادامه می دهد یا خیر هنوز مشخص نیست.

ترامپ فقط می تواند به خانواده خود اعتماد کامل داشته باشد کسانی که بعد از ورود به کاخ سفید پست های مهمی در اختیار گرفتند. دونالد ترامپ جونیور، بزرگترین فرزند و یکی از حامیان پروپاقرص ترامپ در انتخابات 2020 در مصاحبه ای جنجالی کلماتی رکیک را برای شخصی به کار برد که برای اولین بار شکایت از ترامپ را مطرح نمود. بنابراین می توان گفت فقط خانواده او حاضر به دفاع قوی از وی و سیاست هایش می باشند. در واقع پرخاشگری که از پسر ارشد ترامپ در رسانه های اجتماعی به طور گسترده پخش می شود، وی را به عنوان نمادی در حال رشد در میان فعالان محافظه کار نشان می دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3894

به "فرایند استیضاح ترامپ باعث آشفتگی در کابینه آمریکا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند استیضاح ترامپ باعث آشفتگی در کابینه آمریکا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید