سفر به جزیره رویایی لوفوتن در سوئد

به گزارش مجله آزمون اول، بدون شک در هر کشوری می توان منطقه ها طبیعی و البته زیبایی را پیدا کرد که خبر از عظمت خلقت بدهند. دشت های پهناور، جنگل های سرسبز، چشمه های زیبا، کوهستان های عظیم و ...

سفر به جزیره رویایی لوفوتن در سوئد

امروز صحبت در مورد جزیره ای منحصر به فرد است. در شهرستان نوردلند واقع در سوئد، می توان از مجمع الجزایر لوفوتن (Lofoten) سراغ گرفت. جزایری بی نهایت زیبا که بیشتر به رویا شباهت دارد تا واقعیت.

این مجمع الجزایر در حلقه قطبی واقع شده و بدلیل عرض جغرافیایی بالا، تفاوت های دمایی بسیار نامنظمی دارد. شهر واگان اولین شهر شمالی نروژ می باشد. این شهر از دوران وایکینگ ها و یا قبل از آن به جای مانده و در ساحل جنوبی از لوفوتن شرقی در نزدیکی دهکده Kabelvåg در شهر واگان واقع شده است.

این جزایر برای بیش از هزار سال مرکز اصلی صید ماهی های روغنی بوده؛ مخصوصا در زمستان که این نوع ماهی از دریای بارن به سمت جنوب مهاجرت کرده و برای تخم ریزی در لوفوتن متمرکز می شوند. شهر بزرگ برگن در جنوب غربی نروژ برای مدت های طولانی مرکز صادرات کالا به سمت جنوب و کشورهای اروپایی بوده است خصوصا در قرون وسطی که تجارت این منطقه از طریق اتحادیه Hanseatic کنترل می شده است. در زمین های فراخ و هموار نظیر وستواگ، کشاورزی نقش عمده ای دارد و از عصر برنز تا کنون به همین منوال بوده است.

لوفوتن زمانی تنها نام جزیره وستواگ بود اما بعدها نام تمام این مجمع الجزایر شد. لو یعنی گربه سیاه گوش و فوتن یعنی پا. از درون سرزمین اصلی نروژ، این مجمع الجزایر با قلل تیزش، مانند پای گربه به نظر می رسد. اما شاید در نظر دیگران نام دیوار لوفوتن مناسب تر باشد. چراکه وقتی از زوایای تعیین و یا از درون دریا دیده می شوند، مانند دیواری حائل به نظر می رسند که حدود 100 کیلومتر طول و 800 تا 1000 کیلومتر ارتفاع دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: گردشبان
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 27765

به "سفر به جزیره رویایی لوفوتن در سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به جزیره رویایی لوفوتن در سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید