فتحی: کوشش می کنیم تا دوشنبه حقوق استراماچونی را پرداخت کنیم ، قرارداد دیاباته، بند فسخ ندارد

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرعامل استقلال می گوید که هیچ کدام از ستارگان آبی های پایتخت، این تیم را ترک نمی نمایند.

فتحی: کوشش می کنیم تا دوشنبه حقوق استراماچونی را پرداخت کنیم ، قرارداد دیاباته، بند فسخ ندارد

به گزارش خبرنگاران، امیرحسین فتحی با حضور در برنامه ای تلویزیونی به سوالات مختلف راجع به شرایط آبی های پایتخت شرح داد.

مشروح این گفت وگو را در ادامه می خوانید:

آیا در شرایط فعلی که پرداخت حقوق به بازیکنان و مربی خارجی سخت است، به فکر مربی ایرانی برای استقلال هستید؟

خیر، ما به هیچ گزینه ای به جز آقای استراماچونی فکر نمی کنیم و هیچ برنامه ای برای جایگزینی او نداریم. او یک قرارداد دو ساله با ما دارد. ولی عرض کردم، ذکر این مسائل دال بر نبودن استراماچونی در کنار استقلال نیست. طرفداران ما مسائل را درک می نمایند، همه ما در این کشور زندگی می کنیم. مسائل اقتصادی کشور، محدود به فوتبال نیست. باشگاه استقلال هم جدا از این جامعه نیست. باشگاه تمام کوششش را نموده و تمام توانمان را خواهیم گذاشت تا مسائل اقتصادی استراماچونی را حل کنیم تا او با قدرت در کنار استقلال باشد و افتخارآفرینی کند.

آیا ممکن است در راه ادامه همکاری با استراماچونی، هر اتفاقی رخ دهد؟

خیر. من صراحتا و با صداقت عرض کردم که آقای استراماچونی با ما قرارداد دارد و باشگاه می خواهد که این قرارداد ادامه پیدا کند. خود ایشان علاقه به همکاری به استقلال دارد. لذا من مسئله ای نمی بینم و اگر مسئله ای باشد، باشگاه در کوشش برای حل آن است.

آیا در قرارداد استراماچونی عدم پرداخت حقوق برای دو ماه اجازه فسخ به این مربی می دهد یا سه ماه؟

قراردادها تابع مقررات فیفاست. هر چیزی که مورد قبول فیفا باشد، قرارداد هم از آن جهت معتبر است. قرارداد آقای استراماچونی هم اینگونه است.

پس آیا دو ماه درست است؟

بله ولی باشگاه استقلال به تعهداتش عمل نموده و کوششش را می نماید که این اتفاق رخ ندهد. ما برای چهار ماه پول به حساب ایشان ریختیم. امروز فردا هم بانک های اروپا تعطیل هستند و دوشنبه بانک باز خواهد شد. آقای دکتر خلیل زاده هم که پیش از این پول ها را از کشور ثالث پرداخت می کردند، قول دادند که در اولین فرصت این کار را انجام می دهند. کوشش ما هم این است که دوشنبه در حساب او پول باشد. ما در این ماجرا باید به مربی حق بدهیم. مربی به ایران آمده و 100 درصد حرفه ای است. او روزی 10، 11 ساعت کار می نماید. جالب است که او یک روز هم مرخصی نگرفته است. بحث اعتراض، جدا است. ایشان به تعهداتشان عمل کردند و کنار تیم حضور داشتند و در تمرین امروز، دستیارانش تیم را تمرین دادند. بالاخره برای حساب بانکی ایشان مسائلی حادث شده که نه ما و نه آقای استراماچونی مقصر نیستند.

آیا ترک ایران توسط همسر استراماچونی به این موضوع ربط دارد؟

خیر، او برای تعطیلات کریسمس ایران را ترک کرد و ربطی به این موضوع ندارد. باشگاه استقلال و تمام اعضای هیات مدیره برای حفظ آقای استراماچونی کوشش می کنیم. پروسه اقناع او برای حضور در ایران زمان بر بوده و تمام کوششمان را می کنیم که این مربی حفظ گردد و مشکل انتقال پول حل گردد.

آیا در قرارداد دیاباته که این روزها برای استقلال می درخشد همانند قرارداد تیام، بند فسخ قرارداد وجود دارد؟

خیر، این بازیکن، بازیکنی است که قرارداد دو ساله دارد و هیچ بند فسخ قراردادی ندارد. این بازیکن همانند آقای استراماچونی با مطالعه به ایران آورده شده و با پیشنهاد این مربی هم بوده است. حتی آقای استراماچونی، شیخ دیاباته را تشویق به حضور در ایران کرد. قرارداد این بازیکن حدود 500 هزار دلار است. این بازیکن فقط در صورتی که باشگاه به او اجازه دهد می تواند استقلال را ترک کند. هیچ بازیکنی اعم از شیخ دیاباته، قائدی و روزبه چشمی قرار نیست از استقلال جدا شوند. با پیشنهاد آقای استراماچونی قرار است در نیم فصل حداقل یک مهاجم به جمع تیم اضافه گردد. ترجیحا این مهاجم خارجی است. با همین مسائل انتقال عرض توانستیم، قسمت عمده حقوق آقایان دیاباته، میلیچ و استراماچونی را پرداخت کنیم. اگر مهاجم مدنظر آقای استراماچونی در ایران پیدا نکنیم از گزینه خارجی استفاده می کنیم.

شایعه حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا از کجا نشات می گیرد؟

استقلال هروقت اوج می گیرد، متاسفانه حواشی و شایعات آغاز می گردد. ما در کمیته اخذ مجوز حرفه ای پیروز به اخذ مجوز شدیم و مدارک به AFC ارسال شده است. هفته گذشته به وسیله فدراسیون فوتبال متوجه شدیم که برای AFC ابهامی درباره استقلال و تراکتور به وجود آمده است و فدراسیون در حال اقناع آن هاست. من از این که ابهام به چه خاطر است، بی اطلاعم.

یعنی به خاطر شکایت رابسون جانواریو و دو بازیکن ایرانی نیست؟

نه اینطور نیست. این مسائل مهلت دارد. اگر اشتباه نکنم تا 20 جون یا جولای شکایت به سال جاری مربوط می گردد. اگر هر بازیکنی الان شکایت کند به سال بعد مربوط می گردد و در مجوز حرفه ای سال آینده لحاظ می گردد. ضمن این که رای کمیته انضباطی فیفا برای شکایت رابسون جانواریو صادر شده است و ما هم در حال رایزنی هستیم که همانند پرونده پروپئیچ، طلب این بازیکن را به وسیله پول هایمان در فیفا پرداخت کنیم. موافقت شفاهی این موضوع را از فیفا گرفتیم. به همین دلیل هنوز تعیین نیست ابهام به چه دلیل است و فقط زیر اسم استقلال و تراکتور خطی کشیدند و نوشتند در حال آنالیز! با هماهنگی ای که با فدراسیون فوتبال شده، گفتند که مشکل خاصی متوجه استقلال نیست.

چرا شما باوجود نتیجه گیری استقلال همچنان مورد انتقاد سکوها هستید؟

سال جاری استقلال با مربی گری استراماچونی و هنرنمایی بازیکنان خوب استقلال، آنقدر زیبا بازی می نماید که تحسین تیم رقیب را هم برانگیخت اما خودی ها انتقاد می نمایند. فکر می کنم من باید جوا تمام مسائل 4 دهه اخیر استقلال را بدهیم. می گویند که زمین تمرین نداریم، این مشکل من نیست، مشکل فوتبال کشور است. آقای کی روش تا آخرین روز از زمین تمرین ایراد می گرفت. سال جاری جزو معدود سال هایی است که استقلال دو زمین تمرین دارد. زمین مرغوب کار و کمپ ناصر حجازی هم زیرساخت مناسب ندارد. ما پکیج بسیار خوبی برای کادرفنی جدیدمان ایجاد کردیم. استقلال به عنوان عضوی از وزارت ورزش و دولت با مسائل گسترده ای روبرو است و با یک روز و دو روز حل نمی گردد. قطعا نقدها خط دهی شده است و نمی دانم چرا و به چه دلیل! نمی دانم چرا باید وقتی چهار گل جلو هستیم، طرفداران باید شعار دهند. وقتی تیم می برد تمام اعضای باشگاه استقلال دخیلند. من نمی دانم کسی به جایگاه من در باشگاه چشم دارد یا نه. کسانی که استقلال دوست ندارند این اخبار را به طرفدار القا می نماید.

آیا دلیلش این نیست که طرفدار هر لحظه احساس می نماید که ممکن است ستارگان تیم شان، استقلال را ترک نمایند؟

من نمی توانم این موضوع را بپذیرم. ما شب می خوابیم وصبح بیدار می شویم و می بینیم که چشمی، قائدی و دیاباته در حال رفتن هستند و استراماچونی هم قراردادش را فسخ نموده است. همه این موضوعات را به طرفداران القا می نمایند. تا استقلال می خواهد نتیجه بگیرد، شیطنت می نمایند. من نمی دانم چه کسانی هستند. فقط به عنوان یک طرفدار می خواهم، به استقلال اجازه دهند که با آرامش به کارش ادامه دهد. من قول می دهم که استراماچونی که قرارداد دو ساله با ما دارد، تا آخر در استقلال بماند و مسئله ای هم برای ادامه همکاری او نیست. جا دارد از تحمل و صبر بازیکنانمان تشکر کنم. ما بازیکنانی داریم از کاپیتان تیم تا مرتضی آقاخان که مبالغ خیلی کمی گرفتند و بعضا درصدی نگرفتند. علت بدقولی این است که تعهدات اقتصادی اسپانسرها انجام نشده است. وقتی کوثر، اتکا و همراه اول پول نمی دهد، پولی در باشگاه نیست که به بازیکنان بدهیم.

مگر در قرارداد با اسپانسرها جریمه دیرکرد ذکر نشده است؟

تاخیر در پرداخت وجود دارد و دلیل آن را نمی دانم. ما صبح که بیدار می شویم می گویند پول هتل 500 میلیون، پول هواپیما 600 میلیون، پول دریافت کارت بازی بازیکنان از سازمان لیگ 4 میلیارد، پول اخذ مجوز حرفه ای 8 میلیارد شده است. سرجمع این هزینه ها 30، 40 میلیارد است ولی پول نیست. هزینه سال جاری استقلال زیر 70، 80 میلیارد تومان است. سال جاری حدود 10 میلیارد تومان برای اخذ مجوز حرفه ای هزینه کردیم. بعضا سوال می گردد که پول ها چه شد؟ پول انتقال اللهیار کجا رفت؟ ما مجبور هستیم که پول را بدهیم برای مسائلی مانند اخذ مجوز حرفه ای. جالب است که هیچ کدام از بدهی ها مربوط به دوره ما نیست.

هزینه سال جاری بستن استقلال چقدر شده است؟

سال جاری چیزی حدود 30 درصد تیم را با هزینه کمتر بستیم و قطعا جزو تیم های پرهزینه بالای جدول نیستیم. سال جاری نسبت به دیگر تیم ها اعداد و رقم نجومی نداریم. ما و پرسپولیس در یک زمینه مشترکیم. ما از اسپانسرهای مشترک ارتزاق می کنیم. به عنوان مثال ما با همراه اقتصادی مان جلسه داشتیم که گفتند تا 48 ساعت دیگر پول پرداخت می گردد. پس از این من به بازیکنان می گویم تا یک هفته دیگر پول شما پرداخت می گردد اما این اتفاق رخ نمی دهد. بازیکن حرفه ای است و جز فوتبال کار دیگری ندارد و قطعا حق دارد.

باتوجه به قرادادهای متعددی که برای بلیت فروشی صورت گرفته است، چه بلایی سر این ماجرا می آید؟

این بحث احتیاج به یک برنامه مستقل دارد. یک بخش از قرارداد ما با کوثر بر سر بلیت فروشی است که این قرارداد به اتکا منتقل شده است. در قرارداد با کوثر اینطور بود که باید تا 48 ساعت قرارداد بلیت فروشی را مورد تایید قرار دهیم که این اتفاق نیفتاد. سپس سراغ شرکت دیگری رفتیم و 7 میلیارد تومان دریافت کردیم اما به دلیل زیرساخت ها، بلیت فروشی به شرکت توسعه و تجهیز واگذار شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4586

به "فتحی: کوشش می کنیم تا دوشنبه حقوق استراماچونی را پرداخت کنیم ، قرارداد دیاباته، بند فسخ ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتحی: کوشش می کنیم تا دوشنبه حقوق استراماچونی را پرداخت کنیم ، قرارداد دیاباته، بند فسخ ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید