مازاد عرضه نفت در سال 2020 اجتناب ناپذیر است

به گزارش مجله آزمون اول، آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارش جدیدی گفت با وجود کاهش فراوری اوپک پلاس، بازار نفت همچنان با مازاد عرضه در سال 2020 روبرو است.

مازاد عرضه نفت در سال 2020 اجتناب ناپذیر است

به گزارش خبرنگاران، اوپک پلاس آدینه گذشته افزودن 500 هزار بشکه دیگر به محدودیت عرضه خود را تصویب کرد که بسیار قابل ملاحظه بود. اوپک در نوامبر 440 هزار بشکه در روز پایین سقف فراوری هدف گذاری شده، نفت فراوری کرد.

عربستان سعودی به صورت داوطلبانه موافقت نموده است 400 هزار بشکه در روز دیگر از فراوری خود را کاهش دهد. این توافق همچنین 1.5 میلیون بشکه در روز از فراوری میعانات روسیه را به حساب نمی آورد که به روسیه اجازه می دهد فراوری میعانات خود را به میزان 0.8 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، اگر همه کشورها به سهمیه های مشخص شده عمل نمایند و عربستان سعودی 400 هزار بشکه در روز را به صورت داوطلبانه کاهش دهد، میزان کاهش حجم فراوری در مقایسه با اکنون حدود 0.5 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

اوپک اعلام نموده است بازار نفت در سال 2020 تا حد زیادی متوازن خواهد بود و تنها در ماه های نخست اندکی اشباع عرضه خواهد داشت. اما آژانس بین المللی انرژی رشد ذخایر به میزان 0.7 میلیون بشکه در روز در سه ماهه نخست سال 2020 را پیش بینی می نماید.

آژانس بین المللی انرژی به دلیل رشد ضعیف تر برزیل، غنا و آمریکا، پیش بینی خود از رشد عرضه غیراوپک را از 2.3 به 2.1 میلیون بشکه در روز کاهش داده است. آمریکا معمولا تمامی توجهات را به خود معطوف نموده اما اخبار ناامیدنماینده از سوی برزیل و غنا نیز باعث شد آژانس بین المللی انرژی در پیش بینیهای خود بازنگری کند.

اما حتی رشد کندتر فراوری غیراوپک و کاهش فراوری اوپک پلاس برای برطرف کامل مازاد عرضه کافی نبوده است. دورنمای تقاضا برای نفت تغییر ننموده و آژانس بین المللی انرژی بر این باور است که در در سه ماهه نخست سال 2020 به میزان 0.7 میلیون بشکه در روز مازاد عرضه نفت وجود خواهد داشت.

بر اساس گزارش اویل پرایس، پیش بینی مازاد عرضه به ادامه رشد فراوری شرکتهای حفاری نفت شیل آمریکا بستگی دارد. آژانس بین المللی انرژی در گزارش خود بر کندی رشد فراوری این بخش اذعان نموده است اما همچنان انتظار دارد فراوری نفت شیل آمریکا 1.1 میلیون بشکه در روز در سال 2020 در مقایسه با 1.6 میلیون بشکه در روز در سال 2019 رشد کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4725

به "مازاد عرضه نفت در سال 2020 اجتناب ناپذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مازاد عرضه نفت در سال 2020 اجتناب ناپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید