مصرف آب در تهران از مرز 3 میلیون 600 هزار مترمکعب گذشت

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مصرف آب بر اساس آخرین آمار در پنجم تیر ماه سه میلیون و 620 هزار متر مکعب به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه افزایش را نشان می دهد.

مصرف آب در تهران از مرز 3 میلیون 600 هزار مترمکعب گذشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمدرضا بختیاری گفت: 2 میلیون و 495 متر مکعب آب از منابع سطحی و مابقی از منابع زیرزمینی تامین شده است.

وی اضافه نمود: مصرف آب در روز های سوم تیرماه سه میلیون و 638 هزار متر مکعب و در چهارم تیرماه هم سه میلیون و 568 هزار متر مکعب به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطر نشان کرد: سه میلیون متر مکعب معادل حجم آب دریاچه چیتگر است. مقدار مصرف آب این روز های تهران حدود سه میلیون و 600 هزار متر مکعب است که معادل 1.2 برابر مخزن دریاچه چیتگر است.

وی با اشاره به کاهش منابع آبی در تهران گفت: در سال آبی سال جاری حدود 30 تا 5 درصد مقدار بارندگی نسبت به سال گذشته کاهش پیدا نموده است، اما سال گذشته شرایط برعکس بود و سال های 98 و 99 پر باران ترین سال ها در طول 50 سال گذشته بودند.

بختیاری ادامه داد: در سرانجام اسفند ماه هر سال ارتفاع برف در اطراف سد لار به 6 و نیم متر می رسید که سال جاری حداکثر ارتفاع برف در این منطقه یک متر بود.

وی با تاکید بر اینکه برای مدیریت مصرف آب رنگبندی معین شده است گفت: رنگ های سبز، زرد، نارنجی و قرمز تدوین شده است که اولویت برخورد با مصارف فضای سبز و بنایی، مشترکان تجاری و دولتی و در آخر پرمصرف ها و بدمصرف های خانگی خواهد بود.

وی بیان داشت: از اول تیرماه برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف اخطار ارسال شده است و در صورت تداوم افزایش، محدودیت مصرف را اعمال خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکید نمود: اکنون تهران در شرایط نارنجی است و به مرحله قرمز و هشدار نرسیده است که در این راستا نیازمند همکاری شهروندان در مدیریت مصرف هستیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 26792

به "مصرف آب در تهران از مرز 3 میلیون 600 هزار مترمکعب گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف آب در تهران از مرز 3 میلیون 600 هزار مترمکعب گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید