موضع گیری مهم آلمان درباره مذاکرات برجام

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران : وزیر خارجه آلمان امروز و مقارن با گفتگوهای کمیسیون مشترک برجام در شهر وین گفت: مذاکرات به هیچ وجه آسان نیست؛ اما تا کنون سازنده بودند.

موضع گیری مهم آلمان درباره مذاکرات برجام

به گزارش به نقل از مهر، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان امروز سه شنبه و مقارن با گفتگوهای کمیسیون مشترک در شهر وین گفت: مذاکرات به هیچ وجه آسان نیست؛ اما تا کنون سازنده بودند.

شبکه تلویزیونی اِی بی سی نیوز گزارش داد، وزیر خارجه آلمان در این خصوص گفت: به نظر می رسد همه در حال کوشش برای حفظ برجام هستند.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین نیز پیشتر در پیامی توییتری اعلام نموده بود: دُور جدید گفتگوهای وین با نشست رسمی کمیسیون مشترک برجام شروع شد. رایزنی ها نشان داد که مشارکت کنندگان، هدف یکسانی دارند که عبارت است از احیای کامل توافق هسته ای در شکل اصلی آن. تصمیم گرفته شد فرایند کار تسریع گردد.

این دیپمات روسیه دیروز دوشنبه در پیامی توییتری اعلام نموده بود: ممکن است دُور جدید مذاکرات وین طولانی تر از نشست های سابق باشد. دور آینده نشست کمیسیون مشترک برجام 27 آوریل در وین برگزار می گردد. طرف ها گفتگوها در مورد احیای توافق هسته ای، از جمله در قالب سه کارگروه را ادامه خواهند داد. اینکه دور جدید گفتگوها طولانی تر از دُور قبلی باشد، منتفی نیست.

این نشست ها در هفته های پیش نیز به انجام رسید. یکی از محورهای این گفتگوها لغو تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران است که در سال 2018 میلادی توسط ترامپ وضع شد.

ریاست هیأت ایرانی را در این جلسه عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران بر عهده داشت و ریاست نشست بر عهده انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 24937

به "موضع گیری مهم آلمان درباره مذاکرات برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری مهم آلمان درباره مذاکرات برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید