میرعظیمی: تیم ملی بسکتبال با ویلچر پتانسیل کسب مدال در پارالمپیک را دارد، ویلچرهای مان به روز نیست

به گزارش مجله آزمون اول، سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: ملی پوشان ایران کیفیت و توان بسیار بالایی دارند و از این پتانسیل برخوردار هستند که روز سکوی پارالمپیک 2020 توکیو بروند.

میرعظیمی: تیم ملی بسکتبال با ویلچر پتانسیل کسب مدال در پارالمپیک را دارد، ویلچرهای مان به روز نیست

مازیار میرعظیمی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره رقابت های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا-اقیانوسیه که با عنوان سومی ایران و کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو همراه بود، گفت: ما توانستیم سهمیه پارالمپیک را بگیریم و جزو سه تیم برتر باشیم، اما به آنچه که شایسته اش بودیم، نرسیدیم. حق تیم ایران قهرمانی در این مسابقات بود، اما اجاره ندادند که به این حق برسیم.

وی اضافه کرد: ما آغاز خوبی در این مسابقات نداشتیم. 3 ماه بدون حضور لژیونرها و با حضور 7، 8 بازیکن داخلی و تعدادی از نفرات جوان تمرین کردیم، چون باشگاه های اروپایی اجازه حضور لژیونرهای مان را به دلیل فشردگی مسابقات شان ندادند. این لژیونرها یکی دو روز پس از حضورمان به تایلند، در آن جا به تیم ملی ملحق شدند. این عامل باعث شد که 2، 3 بازی نخست شاهد ناهماهنگی باشیم، اما پس از آن ریتم خوبی پیدا کردیم و عملکرد خوبی داشتیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ادامه داد: در نیمه نهایی علی رغم اینکه شایسته برد مقابل استرالیا بودیم، اما با سوت های فاجعه بار شکست خوردیم. پس از این بازی رئیس کمیته داوران یک ربع از ما عذرخواهی کرد و حتی سرمربی استرالیا نیز با ما در این باره به صحبت پرداخت. به هر حال راهی ملاقات رده بندی شدیم و در آنجا نیز با یک بازی هدفمند تیم ژاپن را که سال آینده میزبان پارالمپیک است، شکست دادیم و سوم شدیم.

میرعظیمی گفت: من انتظار قهرمانی از تیمم داشتم و خیلی از عنوان سومی خشنود نیستم. برای پارالمپیک هم هدف گذاری ام کسب مدال در پارالمپیک است و معتقدم این تیم توان و پتانسیل رسیدن به این هدف را دارد.

وی درخصوص انتها قراردادش مطرح کرد: قراردادم تا انتها این مسابقات بود. برای ادامه همکاری نیز هفته جاری جلسه ای با انجمن بسکتبال با ویلچر و فدراسیون جانبازان و معلولین خواهم داد تا تکلیف تعیین گردد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر درباره شانس اعزام تیم ملی به بازی های پارالمپیک 2020 توکیو گفت: به نظرم کیفیت و توان لازم برای موفقیت در پارالمپیک وجود دارد، اما ویلچرهای مان به روز نیست و احتیاج به سخت افزار داریم. بسکتبال با ویلچر ایران 23، 24 لژیونر دارد و این نشان دهنده پتانسیل بالای این تیم است. ما در مسابقات جهانی هامبورگ هم جزو چهار تیم برتر بودیم، بنابراین در پارالمپیک هم شانس کسب مدال داریم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4752

به "میرعظیمی: تیم ملی بسکتبال با ویلچر پتانسیل کسب مدال در پارالمپیک را دارد، ویلچرهای مان به روز نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرعظیمی: تیم ملی بسکتبال با ویلچر پتانسیل کسب مدال در پارالمپیک را دارد، ویلچرهای مان به روز نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید