میرکاظمی: استان ها باید جوابگوی درآمدهای مالیاتی باشند

به گزارش مجله آزمون اول، تهران (پانا) - رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اجزای درآمد مالیاتی باید مشخص شود، می گوید برای مشخص شدن اجزای درآمد مالیاتی مطالعه ده ساله و کار کارشناسی علمی صورت گیرد تا جمع بندی حاصل شود.

میرکاظمی: استان ها باید جوابگوی درآمدهای مالیاتی باشند

به گزارش سازمان برنامه و بودجه، یازدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها با موضوع ظرفیت های منابع مالیاتی برگزار شد. سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اجزای درآمد مالیاتی باید معین شود، شرح داد: برای معین شدن اجزای درآمد مالیاتی مطالعه ده ساله و کار کارشناسی علمی و دقیق صورت گیرد تا جمع بندی معین و قابل قبولی به دست آید.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های منابع مالیاتی باید معین شود، شرح داد: وقتی یک جزئی از منابع دریافت مالیاتی، درآمد کافی داشته است سایر اجزا به فراموشی سپرده شده است. همانطور که درگذشته نفت جزئی از مالیات بود سایر اجزا فراموش شده بود و وقتی قیمت نفت افزایش پیدا می کرد در آمد مالیاتی هم افزایش پیدا می کرد. هم اکنون هم به دلیل کسب درآمد از مالیات بر ارزش اضافه کرده سایر اجزای درآمد مالیاتی مغفول مانده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به نقش استان ها در تحقق درآمد مالیاتی، گفت: با توجه به اینکه استان ها منابع را در اختیار دارند در سال آینده چه در بحث درآمد و چه مصارف با در نظر گرفتن مشوق هایی در این باره باید پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: استان ها مسئولیت و نظارت جدی درباره پروژه های استانی و ملی و سیاست های کلان داشته باشند و طبق قانون هر تعهدی هم در نظر گرفته شود پایبند خواهیم بود و خط قرمز ما عمل به تعهدمان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از زحمات اعضای ستاد بودجه و کارگروه ها و رؤسای استان ها درباره تنظیم بودجه 1401 قدردانی می شود، باید قوی تر، با نگاه علمی و دقیق، بیش از گذشته و با سرعت زیاد کارها دنبال شود.

گفتنی است در جلسه ستاد بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها نظرات کارشناسی خود را درباره ظرفیت های منابع مالیاتی مطرح کردند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 29401

به "میرکاظمی: استان ها باید جوابگوی درآمدهای مالیاتی باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرکاظمی: استان ها باید جوابگوی درآمدهای مالیاتی باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید