نقطه ای مرموز از دنیا که در آن هیچکس صدای شما را نمی شنود!

به گزارش مجله آزمون اول، مرکز دنیا در شهر تولسا آمریکا قرار گرفته است که قوانین فیزیک را زیر سوال برده، زیرا در آن نقطه قوانین صدا به شکل عجیبی عمل می نمایند.

نقطه ای مرموز از دنیا که در آن هیچکس صدای شما را نمی شنود!

به گزارش خبرنگار ، به نقل از سان، منطقه ای در شهر تولسا واقع در استان اوکلاهامای آمریکا واقع شده است که قوانین فیزیک را زیر سوال برده است. این منطقه، مرکز جهان نامیده می گردد و در آن قوانین صدا به شکل عجیبی عمل می نماید که تا به امروز توضیحی برای آن ارائه نشده است.

هر چند دانشمندان در طول تاریخ نظریه هایی درباره اقعیت مرکز جهان مطرح نموده اند و چه بسا آنان اشتباه باشد هماهنطور که بسیاری از مردم هنگامی که به آسمان در یک شب صاف و بدون ابر نگاه می نمایند ستاره ها را در هر سویی می بینند و گمان می نمایند که زمین مرکز جهان یا نزدیک به آن است.

افرادی که شهر تولسا و دایره بتونی مرکز جهان را از نزدیک دیده اند چنین احساسی دارند و فکر می نمایند در نقطه ای قرار دارند که جهان از آنجا توسعه یافته است.

مرکز جهان در شهر تولسا منطقه ای است که از یک دایره کوچک بتونی با مساحت 46 سانتیمتر تشکیل شده و با یک دایره دیگر از 13 آجر احاطه شده است که در مجموع قطر این دایره به 2.5 متر می رسد.

کاربرد جالب این دایره اینجاست که وقتی شخصی در مرکز آن بایستد و صدایی فراوری کند، بازتاب آن را با صدای بلندتری خواهد شنید. دیگر نکته جالب در خصوص مرکز جهان این است که تنها کسی که داخل دایره قرار می گیرد، قادر است بازتاب صدا را بشنود و افراد در خارج از آن نمی توانند چیزی بشنوند. همین طور اگر فرد داخل دایره با کسی که خارج از آن است صحبت کند، صدای او را به صورت واضح نخواهند شنید.

این دایره عجیب در دهه 80 میلادی ساخته شد و گفته می گردد که این منطقه در واقع گردابی است که تمام انرژی های کیهانی در آن با یکدیگر برخورد می نمایند؛ البته این فرضیه هنوز تایید نشده است. بعلاوه بعضی معتقدند که اعوجاج صوتی ناشی از دستکاری ارواح یک جهان موازی در فکر هر کسی که پا به این نقطه می گذارد، است، اما این فرضیه یک افسانه برای جذابیت داستان این دایره اضافه شده است.

با این حال، هیچ کس به علت قاطعی در خصوص علت اعوجاج صدا در داخل این مدار در تولسا به شواهد قطعی نرسیده است، اما به نظر می رسد افتادن یک شیء در داخل این مدار و منتظر ماندن برای آمدن صدای دلخراش از آن هیجان انگیز است، زیرا سر و صدایی ایجاد می نماید که گویی انفجاری اتفاق افتاده است.

به بسیاری از شهر ها لقب مرکز جهان داده شده است. علاوه بر این، بسیاری از آثار داستانی یک مکان مصور را توصیف نموده اند که در مرکز جهان از جمله مناطقی در آسیا مانند ودادکو در چین و ایستگاه قطار سالوادور دالی در اروپا و البته دایره تولسا در آمریکا واقع شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 28154

به "نقطه ای مرموز از دنیا که در آن هیچکس صدای شما را نمی شنود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقطه ای مرموز از دنیا که در آن هیچکس صدای شما را نمی شنود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید