ویتامین E برای رشد مو

به گزارش مجله آزمون اول، همچون ویتامین های ضروری دیگر A ، C، B6 ، B3 ، ویتامین E هم برای رشد مو مفید است. ویتامین E از شکنندگی موها جلوگیری می نماید و سبب سلامت و درخشندگی موها می گردد.

ویتامین E برای رشد مو

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

همچون ویتامین های ضروری دیگر A ، C، B6 ، B3 ، ویتامین E هم برای رشد مو مفید است. ویتامین E از شنمایندگی موها جلوگیری می نماید و سبب سلامت و درخشندگی موها می گردد.

ویتامین E به رشد مو یاری می نماید. ویتامین E یک ویتامین حلال در چربی است که خواص بسیاری برای بدن دارد. امروزه، آلوپسی تبدیل به یک مشکل جدی در سرتاسر دنیا شده است. برای کنترل کردن آلوپسی، گنجاندن میزان کافی از ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی لازم است. مصرف ویتامین های A ، B ، C و E برای سلامت موها و پوست سر مهم است.

مزایای ویتامین E برای مو

رشد مو

تحقیقات نشان می دهد که دریافت روزانه 400-800 واحد بین المللی ویتامین E برای داشتن موهایی سالم مفید است. آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین E از غشای سلول محافظت و موها را ترمیم می نماید.

به اسم آنتی اکسیدان عمل می نماید

آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین E از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می نماید. بیشتر اوقات، رادیکال های آزاد به وسیله مصرف دخانیات و آلودگی منتشر می شود که می تواند باعث ایجاد تغییر مخرب و پیری زودرس گردد. این بعلاوه ممکن است باعث سفید شدن موها، طاسی یا ریزش مو گردد. بنابراین، مصرف ویتامین E برای سلامت موها لازم است. ویتامین E ریشه مو را تقویت و از ریزش آن جلوگیری می نماید. بسیاری از شامپوها و محصولات مراقبت از مو حاوی میزانی کافی از ویتامین E می باشد.

مزایای دیگر

مصرف ویتامین E برای افرادی که موهای خود را رنگ می نمایند مفید است. جدا از سلامت موها، ویتامین E به محافظت از قلب یاری می نماید، پوست را نرم می نماید و فرایند پیری را به تأخیر می اندازد.

کمبود ویتامین E

اگر چه گنجاندن ویتامین E در رژیم غذایی بسیار آسان است ولی بعضی افراد ممکن است با کمبود این ویتامین روبرو شوند. دلایل اصلی کمبود ویتامین E عبارت است از عدم توانایی برای جذب و هضم غذا به طور صحیح. معمولاً افرادی که کمبود روی دارند، متمایل به کمبود ویتامین هم می باشند. از لحاظ علمی، بدن انسان برای جذب یا استفاده از ویتامین E به روی احتیاج دارد. بنابراین، در چنین موردی فرد ممکن است با مشکلاتی مانند خشکی ، شنمایندگی یا نازک شدن موها روبرو گردد.

روش های یاری به افزایش رشد مو

مصرف مواد غذایی - بعضی از برترین منابع ویتامین E عبارت است از آجیل ، اسفناج ، دانه سویا ، جوانه گندم ، کلم بروکلی ، تخم مرغ ، روغن زیتون و آوکادو. بادام سرشار از ویتامین E می باشد و مصرف روزانه آن در کاهش سطح کلسترول LDL که سبب ریزش مو می گردد مفید است. مصرف بادام بعلاوه گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد و باعث سلامت موها می گردد.

استعمال موضعی

روش 1 - ماساژ پوست سر با روغن ویتامین E

ماساژ پوست سر با استفاده از روغن ویتامین E می تواند تا حد زیادی از ریزش مو جلوگیری کند. این کار گردش خون و اکسیژن را در پوست سر افزایش می دهد. بعلاوه می توانید روغن بادام را با روغن جوجوبا یا نارگیل مخلوط کنید. روغن را قبل از استفاده نیم گرم کنید. موهای خود را شانه کنید. موهای خود را به دو تا چهار قسمت تقسیم نموده و ماساژ دهید. برترین راه جدا کردن موها به چهار قسمت است، جلو به عقب و چپ به راست. میزانی روغن بردارید و پوست سر خود را به آرامی به صورت حرکت دایره ای شکل از گیجگاه تا مرکز و سپس پایین ماساژ دهید. این روش را به صورت برعکس هم می توان انجام داد. هنگامی که ماساژ دادن تمام شد، پس از یک ساعت موهای خود را با شامپوی گیاهی یا هر گونه شامپوی معمولی بشویید. توصیه می گردد موها را برای حداقل یک بار در هفته به مدت 4 الی 5 ماه ماساژ دهید. اگر این کار به طور منظم انجام گردد، مشکل ریزش مو با گذشت زمان کاهش خواهد یافت.

روش 2 - استعمال مستقیم با کپسول های ویتامین E

شما بعلاوه می توانید از مکمل های ویتامین E که به صورت کپسول در دسترس است بهره ببرید. این کپسول ها محتوی آلفا توکوفرول و میزان کمتری توکوترنیول می باشد. در حالیکه منابع طبیعی ویتامین E دارای 8 شکل شیمیایی می باشد. در خصوص موهای آسیب دیده می توانید از مکمل های ویتامین E به طور مستقیم بر روی مو بهره ببرید.

گام اول: 15-20 کپسول را داخل یک کاسه خالی کنید. می توانید قبل از این کار موهای خود را بشویید. شستن موها قبل از این کار به نفوذ سریع تر ویتامین E در پوست سر یاری می نماید.

گام دوم: بعد از خالی کردن کپسول ها، ماده ای مایع شکل مانند ژل خواهیم داشت.

گام سوم: موهای خود را همچون روش قبل به 4 قسمت جدا کنید.

گام چهارم: اکنون این ژل مایع شکل را از ریشه تا نوک مو ها بمالید.

گام پنجم: بعد از یک ساعت موهای خود را با یک شامپوی معمولی بشویید.

با گذشت زمان موهای آسیب دیده تقویت و از چند دسته شدن موها جلوگیری خواهد شد.

به ژل آب اضافه نکنید. میزان کپسول ها به بلندی و حجم موها بستگی دارد. 15-20 کپسول برای موهای با بلندی میانه کافی است.

شما بعلاوه می توانید به این ژل روغن هویج (برای موهای خشک) ، روغن کنجد (برای موهای چرب) یا روغن هسته انگور (برای موهای معمولی) اضافه کنید. اگر موهای خشک دارید می توانید مکرراً از این روش بهره ببرید.

در زیر نکاتی وجود دارد که رعایت آن ها برای داشتن موهایی سالم می تواند مفید باشد.

از بادام خام در رژیم غذایی خود بهره ببرید و موهای خود را با روغن بادام به طور منظم برای یاری به رشد موها ماساژ دهید.

قرص های ویتامین E حلال در آب است و می توان آن ها را مصرف کرد درحالیکه کپسول های ویتامین E برای استعمال خارجی است.

از مصرف مواد غذایی پرچرب مثل چیپس ، شکلات ، کیک و غیره بپرهیزید. مصرف شکر را هم محدود کنید.

مصرف منظم ویتامین E چه به صورت مکمل و چه به صورت دریافت به وسیله مواد غذایی مطمئناً باعث افزایش رشد موها خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: راسخون
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 29475

به "ویتامین E برای رشد مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتامین E برای رشد مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید