کوه شوگرلوف؛ چشم انداز شگفت انگیز ریو

به گزارش مجله آزمون اول، نام کوه شوگرلوف (Sugarloaf) را بعد از فراوری بزرگ شکر به وسیله تاجران در قرن 16، طی روزهای اوج صنعت قند و شکر برزیل انتخاب کردند. شکل مخروطی این کوه به کله قند (شوگرلوف) تشبیه شده که قبل از فراوری پودر شکر یا قند به صورت حبه ای مورد مصرف مردم بود. کوه شوگرلوف از سنگ های گرانیت و کوارتز شکل گرفته و 396 متر ارتفاع دارد.

کوه شوگرلوف؛ چشم انداز شگفت انگیز ریو

شوگرلوف بین صخره نوردان مقصدی محبوب بوده و چشم انداز بالا رفتن سنگ نوردان از صخره های معروف این حوالی امری بسیار عادی تلقی می گردد. کوه اورکا (Urca) و بابیلون (Babylon) در کنار هم عظیم ترین محوطه های صخره نوردی شهری در دنیا را تشکیل می دهند.

به طور کل 270 جهت متفاوت برای این ورزش هیجان انگیز وجود دارد. بازدیدنمایندگانی که علاقه ای به صعود ندارند می توانند از تله کابین استفاده نمایند که خود به تنهایی تجربه ای شگفت انگیز خواهد بود. این جهت دو مرحله دارد که اولی حدود 3 دقیقه به طول انجامیده و حدود 65 مسافر را بین ساحل سرخ و کوه اورکا جا به جا می نماید.

کوه اورکا هم مقصدی محبوب با یک رستوران و زمین بازی برای بچه ها است. تله کابین شوگرلوف در سال 1912 ساخته شد اما در سال 1972 دوباره مورد بازسازی نهاده شد.

مرحله پایانی جهت کابلی، بازدیدنمایندگان را به قله کوه شوگرلوف می رساند. واگن های مسافربری کابلی، نماهایی 360 درجه بر فراز شهر، جنگل های بارانی و سواحل زیبا را به بازدیدنمایندگان هدیه می نمایند و معمولاً هر 20 دقیقه به راه می افتند. زمانی که به نوک قله شوگرلوف رسیدید، نفسی عمیق کشیده و به تماشای شکوه منظره ها جلوی چشمانتان بنشینید. ساحل ایپانما و کوپاکابانا هر دو از بالای این کوه قابل رؤیت هستند.

اگر چه غروب های بالای کوه شوگرلوف بسیار شگفت انگیزند، اما توصیه می کنیم قبل از رسیدن گروه های گردشگری و افزایش جمعیت به سمت پایین روانه شوید.

خلیج تاریخی گوانابارا (Guanabara) در جلوی کوه شوگرلوف گسترده شده و استحکامات نظامی متعددی را از قرن 16 می توانید در آن پیدا کنید. گوانابارا بیش از 130 جزیره را در بر داشته و با منظره ها طبیعی دلنوازی احاطه شده است.

کوه شوگرلوف در فیلم های هالیوودی مانند فیلم جیمز باند که در سال 1979 منتشر شد یا کارتن محبوب سیمپسون ها هم به چشم می خورد. زیبایی این منطقه بر روی پرده های عظیم سینما هم بسیار مجذوب کننده و وسوسه نماینده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: گردشبان
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 27650

به "کوه شوگرلوف؛ چشم انداز شگفت انگیز ریو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوه شوگرلوف؛ چشم انداز شگفت انگیز ریو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید