70 درصد فعالیت های باستان شناسی خارج از پژوهشکده باستانشناسی انجام می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه هم اکنون 70درصد فعالیت های باستان شناسی خارج از پژوهشکده باستان شناسی صورت می گیرد، گفت: فعالیت های باستان شناسی باید پرسش محور باشد نه اینکه تنها بر اساس حس کنجکاوی صورت گیرد.

70 درصد فعالیت های باستان شناسی خارج از پژوهشکده باستانشناسی انجام می گردد

خبرنگاران - بهروز عمرانی رئیس پژوهشگاه در هفتمین همایش بین المللی باستان شناسان جوان، ایران و سرزمین های همجوار با اشاره به برگزاری سه همایش باستان شناسی در بیرجند، سنندج و تهران در ماه اخیر اظهار کرد: برگزاری این همایش ها نشان از اهتمام جامعه علمی کشور به موضوع باستان شناسی دارد.

او با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه در مواردی به شناسایی و حفاظت مواد فرهنگی در ایران فرهنگی پرداخته شده که موضوع این همایش نیز هست از انجام رایزنی ها با سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص بودجه برای انجام فعالیت های باستان شناسی در حوزه ایران فرهنگی اطلاع داد.

عمرانی در ادامه با اشاره به پیوست تخصصی میراث فرهنگی در قانون برنامه ششم توسعه اظهارکرد: پیوست میراث فرهنگی در فاز نخست مطالعات در پروژه های استانی، منطقه ای، شهری و ... باید وجود داشته باشد که این امر بر عهده پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گذاشته شده است.

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه با بیان اینکه تا پیش از این در پروژه های نجات بخشی تنها کاوش و پیگردی آثار میراث فرهنگی دنبال می شد اضافه نمود: هم اکنون پرداختن به قوم باستان شناسی، مردم شناسی، هنرهای سنتی و زبان شناسی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

او در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون 70درصد فعالیت های باستان شناسی خارج از پژوهشکده باستان شناسی صورت می گیرد گفت: حمایت از پروژه های باستان شناسی دانشگاه ها، برگزاری مدارس تابستانه باستان شناسی، شرکت در همایش های باستان شناسی و... نشان از آن دارد که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به اهمیت این موضوع واقف است.

عمرانی با بیان اینکه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، با 60 مرکز پژوهشی از جمله دانشگاه ها تفاهم نامه دارد و به همه آنها اعلام نموده که اولویت های پژوهشی خود را به این مرکز اطلاع دهند، اضافه نمود: پژوهشگاه از سرانجام نامه های کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت می نماید.

او در سرانجام اعلام کرد : فعالیت های باستان شناسی باید پرسش محور باشد نه اینکه تنها بر اساس حس کنجکاوی صورت گیرد.

لازم به ذکر است، نشست های تخصصی هفتمین دوره همایش بین المللی باستان شناسان جوان، ایران و سرزمین های همجوار هم اکنون در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران با حضور باستان شناسان، دانشجویان، علاقمندان و ... در حال برگزاری است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: چمدان
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3918

به "70 درصد فعالیت های باستان شناسی خارج از پژوهشکده باستانشناسی انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد فعالیت های باستان شناسی خارج از پژوهشکده باستانشناسی انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید