سقوط بی سابقه ذخایر ارزی عربستان درپی کاهش قیمت نفت

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: درپی سقوط قیمت نفت، ذخایر ارزی عربستان با کاهش بیش از 100 میلیارد ریال (27 میلیارد دلار) در ماه مارس، به 464 میلیارد دلار رسیده که کمترین میزان از سال 2011 است.

سقوط بی سابقه ذخایر ارزی عربستان درپی کاهش قیمت نفت

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت طلا؛ بانک مرکزی عربستان سعودی دارایی های خالص خارجی خود را در ماه مارس به سریعترین شکل ممکن از دست داده است به طوری که حداقل از سال 2000 این امر بی سابقه بوده است و شدت خسارت وارد شده به منابع اقتصادی عمومی را درپی سقوط قیمت نفت نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، با کاهش بیش از 100 میلیارد ریال (27 میلیارد دلار) در ماه مارس، این ذخایر به 464 میلیارد دلار رسیده است که کمترین میزان از سال 2011 است.

این در حالی است که هفته گذشته، محمد الجدعان، وزیر دارایی عربستان گفت که این کشور در طی کل سال، فقط 120 میلیارد ریال ذخایر ارزی خود را کاهش خواهد داد.

بزرگترین صادرکننده نفت در دنیا با وجود کم کردن هزینه های خود، مجبور خواهد بود که برای مقاومت در برابر رکود تاریخی بازار فروش کالاها، از ذخایر ارزی خود بیشتر استفاده کند و بر روی بدهی تکیه کند چرا که فروش نفت خام بیشتر درآمد دولت عربستان را تشکیل می دهد.

قیمت نفت خام برنت در ماه مارس بیش از 50% سقوط کرد و از آن موقع تا کنون باز هم کاهش یافته است به طوری که هر بشکه از این نفت حدود 20 دلار معامله می گردد. این میزان قیمت نفت، بسیار کمتر از 76.1 دلاری است که به گفته صندوق بین المللی پول، عربستان برای تعادل در بودجه خود به آن احتیاج دارد.

عربستان سعودی که به منظور مهار شیوع ویروس کرونا، کسب و کارها را تعطیل نموده است و به شدت تحت فشار واقع شده است، از کاهش قیمت نفت و همچنین کاهش فراوری بی سابقه ای که توسط اوپک و متحدانش توافق شده است، نیز مورد آسیب قرار گرفته است.

وزیر دارایی عربستان گفته است که دولت این کشور سال جاری بیش از آنچه پیش بینی شده از ذخایر خود استفاده نخواهد کرد چرا که میخواهد سال جاری 220 میلیارد ریال وام دریافت کند تا شوک وارد شده به بودجه خود را خنثی کند.

براساس اطلاعات جمع آوری شده توسط بلومبرگ، عربستان سعودی سال جاری تا کنون دو بار از بازارهای بین المللی اوراق قرضه بهره برداری نموده و در کل 19 میلیارد دلار از سرمایه گذاران محلی و بین المللی وام گرفته است.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10694

به "سقوط بی سابقه ذخایر ارزی عربستان درپی کاهش قیمت نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط بی سابقه ذخایر ارزی عربستان درپی کاهش قیمت نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید